Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Johny Machette: Influencer nemá být prodejní katalog

Příští číslo MAM, které vyjde v pondělí 11. března, se věnuje tématu influencer marketingu, a přináší rozhovor s youtuberem a raperem Jonášem Čumrikem alias Johny Machettou.

Na sociálních sítích, kde jej sleduje přes dvě stě tisíc fanoušků, vystupuje Jonáš Čumrik pod jménem Johny Machette. Podle svých slov si dlouhodobou spolupráci z velkých značek drží pouze s Coca Colou a O2. To je podle něj lepší než každý měsíc poutat diváky na nějaký jiný produkt. Svým kolegům influencerům vyčítá to, že řada z nich začala natáčet videa jen pro peníze. „Značky si kupují jejich názor a tvůrcům to není blbé. Samozřejmě jsou tady lidé, kteří si uvědomují, že mají vliv a podle se toho chovají, ale 90 procent je čistě o tom, za kolik,“ říká v rozhovoru Jonáš Čumrik.   

Jak poznat kvalitního influencera?

Reklama
Know

Dělím influencery na tři vlny. V té první byli Jirka Král, Shopaholic Nicol, Gogo a další, kteří dělali to, co je baví, a čemu věří. Další vlna už to začala dělat pro peníze. Dneska víte o člověku spoustu věcí, ale nemůžete říct, jestli má doopravdy věc, kterou propaguje, rád nebo ne. Proto se snažím stále držet spolupráci s Coca Colou. Kdyby skončila, tak nebudu dělat pro Pepsi ani Kofolu, protože bych se na sebe nemohl podívat do zrcadla, což u spousty lidí neplatí. Značky si kupují názor a tvůrcům to není blbé. Samozřejmě jsou tady lidé, kteří si to uvědomují, že mají vliv a podle toho se chovají, ale 90 procent je čistě o tom, za kolik.  Třetí vlna jsou pro mě ti nejmladší, pro které už je YouTube trapný, nemají Facebook a jsou na Musically. Neříkám, že je to dobře nebo špatně, ale prostě se to děje.

Právě práce pro velké množství značek se dnes influencerům často vyčítá, neboť tím ztrácejí svoji důvěryhodnost.

Přesně tohle se snažím vysvětlovat ostatním tvůrcům, že pokud vytváří obsah pro svoji cílovku a v pondělí jí řekne, že rtěnka XY je skvělá a už za 14 dní poutá tím, že její konkurence na trhu je vlastně také skvělá, tak nechápu, proč by tomu měl někdo věřit. Otázkou je, zda je to pro takové influencery přímo společenská sebevražda, spíše se tím oddělilo zrno od plev, protože divák není hloupý. Čím je starší, tím více mu dochází, že je to jenom reklama a ten člověk to říká proto, že dostal peníze, a ne proto, že je to opravdu dobré.

Co se v poslední době mezi influencery vyloženě nepovedlo?

Mě fascinovalo vystoupení Taryho, nejsledovanějšího youtubera, který má 750 tisíc odběratelů. Na otázku jednoho z fanoušků, proč oblečení, které prodává, je drahé, řekl doslova „není drahý, jen ty máš málo peněz“.  Děti, které ho sledují, věří tomuhle klukovi absolutně všechno, a on se chová k lidem takto. To není jediný exces, natočil také video, kde jel rychlostí 250 km za hodinu na české dálnici apod. To jsou obrovské přešlapy, které jsou podle mě morálně špatně.


V čísle dále najdete:

  • Barbie slaví šedesátku
  • Reportáž z nočního natáčení upoutávek na Českého lva
  • OC Šestka bojuje o přežití, ale na nedalekém Letišti Václava Havla se obchodníci perou o místa
  • Nejsem tu od toho, abych řezal náklady, říká ve velkém rozhovoru pro MAM Vít Nantl, šéf vydavatelství VLM

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 11.3. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)