Za design utratíme nejvíce u elektroniky

Když se řekne „designový výrobek“, první myšlenky respondentů z internetové populace patří pěknému a elegantnímu vzhledu (30 %). Dále designový výrobek evokuje přídavná jména jako moderní (19 %), originální (16 %), inovativní (11 %). Někteří spojují pěkný vzhled s užitností, ovšem jiní naopak oponují nepoužitelností.

Pětina internetové populace si již někdy koupila produkt, který by se dal označit jako „designový“, naopak čtvrtina by si takový výrobek nikdy nekoupila a více než polovina nákup nevylučuje. A za co konkrétně jsme v rámci skvělého designu ochotni utrácet? Nadprůměrnou cenu zaplatíme především za elektroniku (19 % internetové populace), přičemž co do značek zaznívá častěji Apple a částečně i Samsung. Celkově v této kategorii jde hlavně o smartphony, notebooky a tablety. Dále se jedná o nábytek (křeslo, židle, postel, sedačka), dekorace a doplňky do bytu a domu (typicky lampa), osobní doplňky (hodinky), auto, spotřebiče (kávovar, lednice) či oblečení a obuv.

Maximální částka, kterou bychom zaplatili, se odvíjí od kategorie výrobku – u aut se pohybuje až okolo 1-1,5 milionu Kč, zatímco v ostatním sortimentu jsme řádově jinde. Za designovou elektroniku bychom dali v průměru 11-15 tisíc, za nábytek o něco více, za spotřebiče a osobní doplňky o něco méně. Za nádobí, dekorace do bytu, oblečení a obuv je to cca 2-5 tisíc Kč.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia