Kdybyste se ptali odborníků, jaká je prvořadá úloha dobré reklamy, velmi často byste nejspíš slyšeli „zaujmout“. Právě tak jako zaujme obří lžíce nad zastávkou. Nebo plakát, který vás vyzývá zamyslet se v ranní zácpě, jestli práce, do které směřujete, vůbec stojí za to.
A zdá se, že zaujmout pořád umí i venkovní reklama. Pohled na výsledky dvou letních měsíců od agentury Nielsen Admosphere ukazuje, že v červenci a srpnu se ceníková hodnota OOH reklamy držela na stejné úrovni jako loni – téměř 700 milionů korun.
Mírné přilepšení oproti loňskému létu zaznamenaly outdoor akzent, JCDecaux a Railreklam, mírný pokles BigMedia. V zásadě však nedošlo k výraznějším meziročním změnám jak na straně poskytovatelů, tak ani na straně zadavatelů.
Největším z nich je pořád Unilever ČR. Na druhém místě ho následuje Plzeňský Prazdroj, který během letních měsíců zvýšil své investice do outdoorové reklamy a předběhl tak loňskou „dvojku“ Vodafone Czech Republic, jenž naopak investice o málo snížil.
Po třech měsících vám kromě tohoto rychlého přehledu přinášíme i pohled na zajímavé OOH projekty v Česku.
Inspirovat se však vyplatí i v zahraničí. Minulý měsíc podpořil výrobce tyčinek KitKat svůj vstup na kolumbijský trh citylighty na zastávkách autobusů. Na tom by nebylo nic zvláštního, citylighty však dokázaly dopřát čekajícímu, který se o ně opřel, jemnými vibracemi příjemnou masáž zad. Výsledkem jsou plakáty, ke kterým lidé doslova lnou. A rozhodně zaujaly.
Foto: Hans Splinter, Flickr