Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mall a Heureka jsou velké sousto. Rockaway čeká trnitá cesta

Rockaway koupil Mall a Heureku. S prodejem takových veličin vyvstalo před všemi zainteresovanými mnoho otázek. Odpovědět na ně ale nebude lehké. Dopad transakce ukáže s jistotou až čas, stejně jako zásadní změny ve fungování Mallu i Heureky nepřijdou hned. Několik jasných informací nicméně známe už nyní.

Pro Rockaway koupí nic nekončí, spíše začíná. V první řadě musí jednoznačně oddělit fungování e-shopu Mall.cz a srovnávače Heureka.cz. Jejich provázání by totiž mohlo být rizikové pro ostatní hráče na trhu a z dlouhodobého hlediska nezdravé pro ně samotné. Heureka si musí zachovat v očích zákazníků i e-shopů nestrannost. Díky provozování Heureka Košíku, skrze který se začínají točit zajímavé obraty, si vlastně Heureka a Mall navíc navzájem konkurují. Uvidíme tedy, jaký osud Košík čeká.

Je tu ale i další nelehký úkol. Koupí Mallu získal totiž Rockaway další projekt, který není dlouhodobě schopen generovat přiměřený zisk. Takových má už několik a je zřejmé, že s tím dříve či později bude muset něco dělat. Držet více projektů v takovém stavu není totiž z dlouhodobého hlediska únosné. A že tým okolo Jakuba Havrlanta nečeká minimálně v případě Mallu nic lehkého, potvrzuje i to, že v podobném úsilí selhali již minulí vlastníci – Allegro Group i Naspers.

Reklama
Know

Rockaway každopádně výrazně posílil svoje portfolio i vliv na českém e-commerce trhu. Pokud se podíváme na celkové roční tržby všech jeho projektů, pak jsou už srovnatelné s jedničkou na českém trhu – Alzou. Bude zajímavé sledovat, zda a jakým způsobem bude na posilování jejich pozice reagovat konkurence, např. Seznam se svým srovnávačem Zboží.cz.

A co čekat dále od skupiny Rockaway? Konec nákupů asi těžko. V portfoliu jim chybí např. ještě platební metoda. Do budoucna by se tedy mohl rýsovat další nákup, i když také v oblasti platebních agregátorů je zisk a úspěch velkým otazníkem.

 

Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast
Vánoční nákupy

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)