Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Klára Honzíková: Eventy nám pomáhají prodávat

Během dvou týdnů zorganizovat pět mezinárodních konferencí? Pro Kláru Honzíkovou, global event manažerku Socialbakers, to není žádný problém.

Jak jste se vlastně do Socialbakers dostala?

Byla jsem jediná, kdo kývl Honzovi Řežábovi na požadavek zorganizovat během sedmi týdnů mezinárodní konferenci v New Yorku, přičemž jediné, co bylo v té době jasné, byl její název.

Reklama
ČEZ

K čemu potřebuje analytická firma eventovou divizi?

To byste se musel zeptat Honzy. Za sebe mohu říci, že i pro tento typ podnikání jsou eventy důležité, protože potřebujete prodat svůj produkt a s jeho nabídkou kontaktovat potenciální zákazníky. To samozřejmě jde prostřednictvím telefonu nebo e-mailu, ale event má v tomto případě mnohem větší dopad. Máte klienty na jednom místě, můžete s nimi mluvit celý den a vzájemný kontakt se tak odehrává na kvalitativně jiné rovině než při standardní obchodní komunikaci. Navíc naše konference nejsou čistě prodejní akce, hlavním cílem je vzdělávat naše publikum. Aktivitám Socialbakers je věnována většinou pouze jedna prezentace, zbytek obstarají externí spíkři.

Lze vůbec pořádat, propagovat a následně vyhodnocovat livemarketingovou akci bez využití sociálních sítí?

Záleží na konkrétní firmě. Ale v našem případě jsou sociální sítě samozřejmě naprosto nedílnou součástí jakéhokoliv eventu. Navíc bez sociálních sítí by nebylo ani Socialbakers.

Na říjnovém #eventforu zmiňoval Jan Gemrich z Googlu nástroj Crimson Hexagon, který umožňuje vyhodnocovat náladu návštěvníků v reálném čase podle jejich reakcí na sociálních sítích. Disponujete podobným softwarem?

Na větších akcích využíváme naše vlastní Socialbakers Command Center, jakési řídicí středisko, které sleduje, kdo a jak tweetuje, jaké má ohlasy a jak silný je influencer. Sledujeme dostupné reakce návštěvníků a díky minulým akcím máme nastavený konkrétní benchmark. Ohlasy na naše eventy jsou většinou pozitivní, ale všechny pečlivě sledujeme pomocí našich vlastních nástrojů v reálném čase – například pomocí Socialbakers Builder. Za úspěšnou akci považujeme třeba tu, která dokáže během svého průběhu vygenerovat několik tisíc tweetů a je v daném regionu trending topicem na Twitteru. Často s sebou vozíme na akce fotobudku Smilebox nebo Printku, které dokážou interakce na sociálních sítích patřičně navýšit.

Organizujete eventy v zájmu zlepšení image vaší firmy, nebo je primárně koncipujete jako ziskové akce?

Třeba Engage konference je z poloviny zamýšlena pro zlepšení brand awareness a z druhé poloviny jako nástroj pro navýšení prodeje. Menší akce, pořádané pro padesát až sedmdesát lidí, jsou zaměřené čistě na prodej. Už několik let využíváme vlastní systém pro výpočet návratnosti investic do námi pořádaných eventů, sledujeme obchodní výsledky a do dvou, maximálně tří měsíců víme, zda se nám investice do uspořádání akce vrátí.

Kolik akcí ročně organizujete?

Rok od roku je to jiné, třeba letos jich moc nebylo. Proběhla Engage konference v Praze, aktuálně pořádáme pět velkých akcí během dvou týdnů, ale celkem to letos bude kolem deseti velkých eventů. Nicméně za ty tři roky, co působím v Socialbakers, jsme už uspořádali přes stovku akcí.

Jak velký tým máte?

Socialbakers jsou podle mých zkušeností jedni z mála, kterým akce kompletně zajišťuje interní tým. Většina firem má jednoho eventového manažera, který si najímá externí agentury. Já mám pod sebou tři kolegyně, jedna je zodpovědná za námi pořádané eventy, druhá spolupracuje na externích akcích, kde působíme jako partneři, sponzoři nebo na nich vystupují zástupci Socialbakers. Třetí kolegyně pracuje z Anglie a pomáhá nám především s administrativou.

Využíváte externí agentury?

Dlouho jsme to nepotřebovali, ale loni jsme začali spolupracovat s JAD Productions, kteří pro nás zajišťují technické zázemí a produkci při větších zahraničních akcích a hlavně na Engage Prague.

Máte zkušenosti z více regionů, kde je zázemí pro pořádání akcí nejlepší?

Nejlépe se pořádají akce v Praze, vše je dostupnější, cokoliv si mohu ověřit na místě a domluvit se, s kým potřebuji. V zahraničí probíhá veškerá komunikace virtuálně. Třeba New York je určitě hodně drahé město a bez stálých lokálních partnerů by bylo pořádání jakékoliv akce velmi náročné. V Mexiku zase narážím na jazykovou bariéru, v Brazílii všechno hrozně trvá. Z cizích metropolí vychází asi nejlépe Londýn, kde je vše připravené a k dispozici. V New Yorku si zaplatíte prázdný sál a vše potřebné si musíte objednat a zajistit sám.

Pozorujete nějaký výraznější posun k lepšímu na českém eventovém trhu?

V Čechách už nějaké čtyři roky nepůsobím, a nechtěla bych proto hodnotit místní akce a agentury. Každopádně pozitivně hodnotím aktivity Tomáše Brázdy, ať už jde o zmiňované #eventforum, první ročník českých eventových cen, nebo vznik oborové asociace. Jde určitě o krok správným směrem, i když je před námi ještě dlouhá cesta.

Připravujete pouze interní akce Socialbakers, nebo je možné vás oslovit s požadavkem organizace akce na klíč?

Zrovna minulý týden mi někdo s podobným požadavkem volal, upozornila jsem ho, že nejsme agentura, ale klient. Spíš pomůžu kamarádce třeba s uspořádáním svatby. Ale nesmím zapomenout, že jako Socialbakers připravujeme i akce pro naše zaměstnance, třeba každý pátek vzdělávací obědy, klasické večírky nebo teambuildingy.

Sledujete nějaký trend, na který se můžeme v dohledné době těšit i u nás?

Agentury se zatím učí využívat při organizaci eventů sociální sítě a vůbec to, jak zapojit digitální nástroje do programu a samotné komunikace v rámci akcí. Co se týče technických záležitostí, jsem zvědavá na letošní ročník EuBea v Seville, to bude určitě zajímavá podívaná. Třeba ale český Smilebox považuji za globálně nepřekonaný model.

Na co se můžeme těšit příští rok na pražské Engage konferenci?

Celý Engage Prague 2016 včetně dvou dnů workshopů chceme udělat u nás v Karlíně a v rámci Fora Karlín. Akce bude zhruba o polovinu větší než letos, mezi hlavními přednášejícími bude třeba NASA nebo WPP a potvrzené jsou i top celebrity z YouTube. Aktuálně probíhají jednání s Ambiente cateringem, takže jídlo bude opět vynikající. Kde vidím možnost zlepšení, je prostor pro networking.

Jak vypadá pražský Engage termínově?

Prozatím počítáme s datem konání od 11. do 13. května, ale v současnosti jednáme se dvěma partnery, a kdyby vše dopadlo, jak má, je možné, že program protáhneme i na celý týden včetně víkendu, kdy možná uspořádáme akci typu „unconference“.

 

Klára Honzíková

Klára Honzíková se eventům věnuje od malička. „Organizovala jsem vše od narozeninových oslav a školních výletů přes filmové a knižní premiéry, promo akce až po konference po celém světě,“ směje se Honzíková. V Praze vystudovala Vyšší odbornou školu publicistiky a při studiu začala pracovat na odboru komunikace v agentuře CzechInvest. Poté získávala zkušenosti v OgilvyAction, kde kromě jiného vedla projekt vánočního kamionu pro společnost Coca-Cola. Následovalo čtyřleté období na volné noze, které Klára ukončila v září 2012, kdy byla oslovena českým start-upem Socialbakers. Tam v tuto chvíli vede čtyřčlenný tým a stará se o veškeré eventy pořádané, případně sponzorované touto společností.

Klára Honzíková a tanečník Yemi AD během loňské konference Engage. Letos slibuje o polovinu větší zábavu.

Foto: Martin Šlechta, Everbay.co

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)