Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

2. Hladový lev spotřebitele nestraší, rozhodl soud

Nejvyšší správní soud zveřejnil své rozhodnutí, kterým zamítl stížnost Rady pro rozhlasové a televizní vysílání proti zrušení pokuty za reklamu finanční společnosti Partners. V reklamním spotu z roku 2013 vystupovali dva cirkusoví klauni, kteří naslouchali řevu starého lva. „Moc se nesměj, mladej, až ti bude tolik co jemu, tak budeš ještě hladovější,“ říká jeden z nich. Reklama nabádala diváky, aby kontaktovali Partners, pokud nechtějí ve stáří „řvát hlady“. Vysílací rada to považovala za vyvolávání strachu a za spot uložila pokutu ve výši 200 tisíc korun. Městský soud ale konstatoval, že reklama pracuje se zjevnou nadsázkou, a sankci zrušil. Nejvyšší správní soud ve svém rozhodnutí dodal, že průměrný spotřebitel není ovce a je schopen rozeznat humornou formu propagace od ultimativní výhrůžky.


Lukáš Příkazký a Boris Hybner hráli klauny v reklamě společnosti Partners. Sérii čtyř spotů režíroval Petr Čtvrtníček.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)