Nedělejme z reklamy zbytečně velkou vědu, na většinu problémů postačí selský rozum a osvědčené staré postupy

Dnešní doba je stále rychlejší. Nejen pro spotřebitele, ale i pro marketéry. Digitální média rapidně narůstají, megadata se stávají kouzelným zaklínadlem současnosti, automatizace tvoří nedílnou část marketingových procesů. Informace se na nás valí ze všech stran.

Jak na tyto změny reaguje běžný český marketér?

Přibližně tak od roku 2008 postupně dochází k „přeformátování“ klasického funkčního modelu – vztahu mezi klientem a síťovou reklamní agenturou. Zadavatelé začali více tlačit na marketingové rozpočty a vytvářet nová pracovní místa pro tzv. specialisty marketéry. Ti dostali za úkol sami sestavovat kampaně i jejich rozpočty, a přímým poptáváním dodavatelů tak svému zaměstnavateli ušetřit nezbytné prostředky. Postupem doby se zdá, že požadavky na marketéry neustále narůstají a mnozí zadavatelé se pak v kaleidoskopu marketingových zkratek, odborných termínů a metrik ztrácejí.

Vzniklé nepřehledné situace využívají ostřílení marketingoví kozáci. Ti klientům za nemalé rozpočty lehce podsunou důležitost složitého řešení, ve kterém ale po rozklíčování nezůstane nic, co by selský rozum nezvládl vysvětlit nebo pochopit. Pojmy a zkratky jako KPI, SEO, PPC, RTB, lead, imprese mohou znít téměř tajemně. Přitom stačí mít pro své rozhodování kvalitní statistický základ, měřit to, co využiji, a samozřejmě mít znalost základních marketingových principů, které proti selskému rozumu jdou opravdu jen výjimečně.

Staří reklamní psi se novinek neobávají

Například využívání běžně dostupných a bezplatných analytických nástrojů, jako je Google Analytics v kombinaci s Excelem (a také pravidelné sledování trhu a trendů), udělá většině marketérů obrovskou službu a už i jen to samo o sobě poslouží jako dostatečná informační platforma pro další rozhodování.

Nebojme se toho, co se na nás řítí. Nedělejme z reklamy vědu. Staré dobré marketingové principy fungují dál a některé i bázeň budící novinky není zas tak složité se rychle naučit.

Miroslav Mencl, jednatel a výkonný ředitel agentury Absolook

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)