Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Instagram Ads jsou tady. První dojmy a co od nich čekat

U nás v agentuře je Instagram nejoblíbenější síť, přímo srdcovka. Spravujeme pro klienty řadu profilů a možnost reklam nám dlouho chyběla. Dokonce tak, že jsme vyvinuli vlastní alternativní platformu Hashtag5, která nám umožnila šířit obsah a získávat fotky od top českých instagramistů. Od konce září jsou ale instagramové reklamy konečně v Česku.

Zatímco původně se hovořilo o tom, že půjde o exkluzivní formát, který bude podmíněn vysokým minimálním limitem pro útratu, nakonec Facebook jako majitel služby integroval reklamy do Facebook Ads a fungují na principu aukce, stejně jako jiné PPC systémy.

Instagram Ads lze zatím využít pro tři účely kampaně – proklik na web, instalace mobilní aplikace a zhlédnutí videa. Pokud jde o způsob kreativy, je nutné se přizpůsobit vizuálnímu stylu obsahu, který uživatelé na Instagram sami sdílejí. Z naší zkušenosti tam nefungují klasické reklamní vizuály, obsah i reklama pro Instagram by se měly co nejvíce podobat autentickým momentkám. Klíčová je fotka, text je zde až sekundární.

Reklama

Vyzkoušeli jsme reklamy pro klienta Vodafone a módní e-shop UnionSquare.cz. Výsledky za první dva dny kampaně nás pozitivně překvapily. Příspěvek na podporu studentských tarifů získal dosah 56 854 uživatelů, 2188 kliknutí na web. CTR zde vychází na skvělých 3,66 procenta a CPM 30,43 Kč. Zatím bylo utraceno 1756 Kč z rozpočtu, cena 0,82 Kč za návštěvníka je velmi příznivá. Výsledky u módního e-shopu běží krátce, ale už teď vidíme potenciál v jednotkách konverzí s pozitivním ROI. Nutností je ovšem mít optimalizovaný e-shop nebo web pro mobil.

Výsledky jsou samozřejmě z prvního týdne, kdy je reklam na Instagramu málo. Ceny půjdou nahoru, jak bude přibývat inzerentů. Každopádně jde o další skvělý kanál pro traffic z mobilu, pro e-shopy s vizuálně atraktivním zbožím a pro všechny klienty, kteří chtějí zasáhnout mladou a progresivní cílovou skupinu, jež na Instagramu bezesporu je. Úspěch ovšem bude stát na vhodném obsahu, který pro Instagram prostě musíte mít nebo vytvořit.

Tomáš Votruba, social media a digital strategy director, TL5

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)