Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

I staré věci mohou vypadat dobře

Tým Annonce připravil koncem léta kampaň, při níž Čechům radil a inspiroval je k předělání starých kusů nábytku. Inzertní web a noviny Annonce razí myšlenku, že i staré věci mohou ještě udělat jiným majitelům radost, a proto si zaslouží druhou šanci. Annonce tak připravila kampaň „Pro jednoho odpad, pro druhého poklad“ s vlastní landing page, na níž se návštěvníci mohli inspirovat proměnou interiéru skutečného karlínského bytu díky předělanému starému nábytku.

Útočiště této akci poskytla sama výkonná ředitelka Annonce Lenka Černá, která měla v plánu proměnu svého karlínského bytu za pomoci odborníka – designérky Pavly Kirschner. „Myslím, že většina lidí si byt dokáže přeměnit sama. Ale já jsem, co se interiéru týče, natolik konzervativní, že jsem se pomalu bála přijít s jakýmkoliv kreativním řešením. Bydlení po mé úpravě vypadalo skoro stejně,“ vysvětluje Lenka Černá na landing page Annonce, proč zvolila právě designérku Kirschner.

S myšlenkou využít potenciál takové proměny přišla jak stávající PR agentura Annonce ADison, tak i brand konzultanti z LoveBrand s poukazem na oblibu tuzemských dílen s retronábytkem. Společně tak vznikla strategie komplexní kampaně, která se šířila všemi kanály, jež měla Annonce k dispozici (PR, on-line marketing, Facebook, blog, newsletter).

Reklama
MMcite

„Kampaní jsme chtěli lidi vybídnout, aby starý nábytek nevyhazovali, ale raději si jej sami předělali, čímž získají unikátní kousek, který si v obchodě jen tak nepořídí. Odvahu jim k tomu měly dodat hlavně rady zkušené designérky,“ představuje hlavní záměr Kateřina Zachová, marketingová ředitelka Annonce.

Cíl? Návštěvnost landing page

Klíčovým ukazatelem výkonnosti celé kampaně byla co nejvyšší návštěvnost speciálně navržené landing page. Její podobu společně s Annoncí připravil i Ondřej Ilinčev, odborník na zvyšování ziskovosti webů, a programátoři z Etnetery. „Celá stránka navíc směřovala i k druhotnému cíli – podání vlastního inzerátu či prohlédnutí si inzerátů z rubriky Nábytek. Uprostřed stránky se vždy zobrazovaly nejnovější inzeráty s nábytkem, na jejím konci jsme návštěvníky k těmto aktivitám pobídli i textově,“ upřesňuje Michael Matyáš, ředitel digitálních a tištěných produktů Annonce.

Realizace a komunikace

Interiér bytu se předělával celý červenec, kdy se souběžně připravovala většina textů a fotografií pro landing page. Když se ve spolupráci s Idealisty povedlo vytvořit klíčový vizuál, kampaň mohla odstartovat. Konkrétně umístěním OOH plachty na Dyzajn market festivalu 1. srpna, odkdy začala být aktivní i samotná landing page s texty propojenými na blog Annonce. O stránce a jednotlivých článcích se lidé postupně dozvídali na sociálních sítích, případně i z PR komunikace, která šla ruku v ruce se začátkem kampaně.

Kampaň gradovala na iDnes. O jejím záměru, účasti na festivalu a spuštění webu totiž vyšla tisková zpráva určená marketingovým médiím.

Klíčový výstup

Ústředním momentem kampaně však bylo publikování exkluzivního PR výstupu o celé proměně, nabídnutého portálu iDnes.cz, což dohodla PR agentura ADison. Výstup byl zveřejněn 22. srpna a od té doby se spustila on-line podpora kampaně, která trvala až do 14. září, v mnohonásobně větší míře. Investovalo se do PPC reklam na platformách Skliku, Googlu a Facebooku. „Tři dny po zveřejnění výstupu na iDnes distribuovala PR agentura i speciální rady zaměřené na repasování starého nábytku pro různé lifestylové tituly a časopisy o bydlení,“ popisuje následnou fázi komunikace Kateřina Zachová.

Kampaň i na sociálních sítích

Společnost samozřejmě pokračovala s propagací kampaně jak na Facebooku, tak prostřednictvím speciálního newsletteru rozeslaného svým odběratelům. Ten patřil z annončního hlediska k nadprůměru, především díky proklikovosti ve výši 18 procent. Většina návštěv ze sociálních sítí tak skončila úspěchem: na landing page nakonec přivedla téměř 23 000 návštěvníků.

„Necelých pět procent z nich provedlo i chtěnou konverzi – prohlédli si rubriku Nábytek na našem webu, případně si sami podali inzerát s nabídkou k prodeji nějakého staršího kousku,“ dodává spokojeně Michael Matyáš.

Většina návštěv z Facebooku

Díky kampani si Annonce taktéž uvědomila, jak velký přínos pro ni může mít Facebook: 55 procent všech návštěv totiž přišlo právě díky této sociální síti.

„Uživatele Facebooku nejvíce zaujaly skryté příspěvky vyzdvihující jak eklektický ráz nového interiéru, tak ty vyzývající fanoušky k předělání starého nábytku vlastními silami,“ shrnuje závěrem Andrej Slivka, obsahový manažer společnosti Annonce.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

 

null

Reklama
Know
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)