Prodejce elektroniky Datart představil nový koncept svých prodejen nazvaný Prodejna 21. století. Hlavním motivem změny je podle ředitele prodeje společnosti Martina Heřmánka humanizace prostoru. První pobočka v novém stylu byla otevřena na konci září v pražském Centru Chodov. Součástí prodejny je nově i kuchyňské studio. Při tvorbě designu spolupracoval Datart s architektonickým ateliérem Lila, inspirací byly i zahraniční prodejny podobného stylu. „Použili jsme také zcela nové materiály, nové technologie i nový způsob prezentace produktů. Některé grafické prvky jsou přeneseny z webu, a dochází tak k většímu propojení vzhledu e-shopu a prodejny,“ uvedl Heřmánek. Důraz je podle něj kladen na přehlednost vystaveného zboží a snazší orientaci v prodejně. „Do nového designu jsme zařadili přírodní odstíny zelené, více dřevěných prvků a současně jsme vyčlenili i prostor na odpočinek. Novinkou je i speciální vůně Datart, která se bude linout celou prodejnou,“ upřesňuje Heřmánek. Ke konceptu Prodejny 21. století se váže i větší uplatnění interaktivních prvků. „U vybraných produktů budou moct zákazníci čerpat informace i z interaktivních popisků. Týká se to části výrobků malých domácích spotřebičů. Mezi další inovace patří zavedení e-kiosků, kde si mohou zákazníci prohlédnout naši kompletní nabídku produktů a objednat on-line zboží, které není zrovna na prodejně přítomné,“ dodává Heřmánek. Prodejna také díky novému LED osvětlení ušetří třetinu elektrické energie. První zákazníky zde uvítali kávou Nero, jejímž exkluzivním distributorem společnost je. Launch provázely i zákaznické soutěže a speciální prezentace.
Zákazníky v novém Datartu uvítaly mimo jiné i dřevěné stoly a interaktivní kiosky.