Stáří nezačíná pro všechny stejně

Očekávaný demografický vývoj jasně ukazuje, že věkové rozložení se mění a naše populace stárne. Tento vývoj znamená změnu nejen v ekonomice, ale také změny v marketingu a jeho cílení. Ale odkdy vlastně začíná „stáří“? Právě na to jsme se zeptali v rámci našeho výzkumu.

Z grafu je zřejmé, že respondenti vnímají určité podobné věkové hranice, kdy podle nich stáří začíná. První zlom je z pohledu respondentů v 60 letech, kdy stáří začíná podle 65 % respondentů. Druhý zlom následuje v 65 letech, kdy člověka považuje za starého již 82 %. Poslední zlom je v 70 letech. Tehdy člověka považují za starého již prakticky všichni respondenti.

Pohled se pochopitelně výrazně liší podle věku samotného respondenta. Zatímco v nejmladší skupině (do 34 let) považují člověka ve věku 60 let za starého tři čtvrtiny respondentů, ve skupině 55+ je to jen polovina. Rozdíl se smazává u věku 70 let. I ve skupině 55+ považuje člověka za starého 9 z 10 respondentů.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard