Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Projekt Grasswire chce zbořit hranici mezi novináři a čtenáři a změnit žurnalistiku

Neúplnost nebo nepravdivost na sociálních sítích a pomalost tradičních médií – to jsou dva základní dojmy, které si v posledních letech odnesl Austen Allred z událostí, jako bylo arabské jaro nebo protesty na ukrajinském Majdanu. Pětadvacetiletý Američan se už dva roky pokouší tyto nedostatky napravit a spojením novinářů s uživateli sociálních sítí z obou vytěžit to nejlepší, co nabízejí. Nejnovějším krokem k jeho cíli je první veřejný virtuální newsroom.

Pryč se zdí

„Dokážu reportovat o svém městě lépe než New York Times, protože rozumím tomu, co se v něm děje,“ vysvětluje pro MaM Allred výhody běžných uživatelů pro média. Letmý pohled na reportování na sociálních sítích však rychle odhalí i jejich nevýhody – nepřesnost nebo slabé ověřování faktů.

To je ostatně přesně to, na co poslední dva roky narážel i Grasswire, občas přezdívaný také Wikipedie pro novináře. Na jeho stránkách mohli lidé společně vytvářet základní informace o jakékoliv aktuální události a pomoct tak novinářům i publiku z celého světa rychle se zorientovat v tom, co se děje. Řada příspěvků však musela procházet opakovanými editacemi a opravami přímo na stránkách, na což, jak dnes popisuje Allred, Grasswire prostě nebyl dělaný.

Reklama
ČEZ

Řešením je tak nedávno představený virtuální newsroom, ve kterém uživatelé vytvářejí články, společně je editují ještě před vydáním a jejich podobu spolu mohou konzultovat pomocí aplikace Slack. Jako záruka kvality jsou v newsroomu přítomní i profesionální žurnalisté, kteří informace ověřují a editují.

Austen Allred věří, že právě tohle spojení novinářů a běžných lidí je dalším vývojovým krokem žurnalistiky, která se tak může stát detailnější, lokálnější, transparentnější a díky tomu i důvěryhodnější.

„Věřím, že zbourání zdi mezi novináři a uživateli změní žurnalistiku stejným způsobem, jako kdysi Wikipedie změnila encyklopedie,“ říká.


Grasswire v posledních dnech informoval o íránské dohodě. Když během Bonstonského maratonu vybuchly nálože, stránka pod náporem návštěvníků i posílaných informací spadla. Dnes má zhruba půl milionu návštěvníků denně.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)