Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Od privátek bereme hlavně mléčné výrobky

Většina internetové populace (91 %) alespoň slyšela o vlastních (privátních) značkách obchodních řetězců, tři lidé z pěti je kupují občas, pětina zřídka a desetina o nich sice slyšela, ale nekupuje je. Jako první přijdou respondentům na mysl nejčastěji vlastní značky Teska (35 %), konkrétně Tesco Value a Tesco Finest si respondenti vybavují nejvíce. Další tři obchodní řetězce s vlastními značkami dosahují stejných výsledků (spontánně je zmiňuje vždy 24 % internetové populace). Těmito řetězci jsou Kaufland, Albert, kde si oslovení vybavují především Albert Quality, a Billa se značkou Clever a Naše bio.

Z produktů těchto značek dáváme do košíku nejčastěji mléčné výrobky (22 %), trvanlivé potraviny (18 %) nebo drogerii (10 %). Z těchto řad výrobků kupujeme méně maso a uzeniny. Nápoje a jídlo pro domácí mazlíčky spíš výjimečně, přestože je některé vlastní značky nabízejí.

Pokud porovnáme značky vlastní a tradiční, cena je vcelku jasný parametr, který tyto dvě kategorie odlišuje, neboť respondenti, kteří o vlastních značkách alespoň slyšeli, hodnotí u nich cenu lépe. U kvality je situace komplikovanější, protože kvalita může být různorodá a některé řetězce již nabízí různé vlastní značky, které jsou odstupňované právě podle kvality výrobků.

Reklama
Know

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)