Většina internetové populace (91 %) alespoň slyšela o vlastních (privátních) značkách obchodních řetězců, tři lidé z pěti je kupují občas, pětina zřídka a desetina o nich sice slyšela, ale nekupuje je. Jako první přijdou respondentům na mysl nejčastěji vlastní značky Teska (35 %), konkrétně Tesco Value a Tesco Finest si respondenti vybavují nejvíce. Další tři obchodní řetězce s vlastními značkami dosahují stejných výsledků (spontánně je zmiňuje vždy 24 % internetové populace). Těmito řetězci jsou Kaufland, Albert, kde si oslovení vybavují především Albert Quality, a Billa se značkou Clever a Naše bio.
Z produktů těchto značek dáváme do košíku nejčastěji mléčné výrobky (22 %), trvanlivé potraviny (18 %) nebo drogerii (10 %). Z těchto řad výrobků kupujeme méně maso a uzeniny. Nápoje a jídlo pro domácí mazlíčky spíš výjimečně, přestože je některé vlastní značky nabízejí.
Pokud porovnáme značky vlastní a tradiční, cena je vcelku jasný parametr, který tyto dvě kategorie odlišuje, neboť respondenti, kteří o vlastních značkách alespoň slyšeli, hodnotí u nich cenu lépe. U kvality je situace komplikovanější, protože kvalita může být různorodá a některé řetězce již nabízí různé vlastní značky, které jsou odstupňované právě podle kvality výrobků.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.