O tom, jaká by měla být dobrá reklama, má kreativní ředitel Publicisu Petr Malina jasnou představu. „Baví mě reklama, která má zápletku, drama a samozřejmě i vtip. Nemusí být příliš stylizovaná, lépe když vychází z reálného života,“ říká kreativec, jenž se v reklamním byznysu pohybuje prakticky od sametové revoluce.
Malina navštěvoval na přelomu osmdesátých a devadesátých let novinařinu na dnešní Fakultě sociálních věd, ale už během studia zjistil, že se žurnalistice v profesním životě věnovat nebude.
Doporučení od docentky Osvaldové jej na začátku devedesátých let přivedlo do agentury Mark/BBDO. „Původně jsem měl nastoupit jako account manager, ale na tabulky a výpočty mě nikdy neužilo. Jako humanitně založený člověk jsem naštěstí začal pracovat v kreativě,“ vysvětluje Malina. V agentuře zažil sedmiletou éru a na jejích chodbách se potkával třeba s Jakubem Horákem, Pavlem Štrobem nebo Martinem Přikrylem.
I muži mají své dny
V devadesátých letech zažil Malina zřejmě zlaté časy české reklamy a podílel se na řadě kampaní, které zlidověly.
„Tehdejší období bylo svobodnější. Zadavatelé toho o konkrétních realizacích tehdy moc nevěděli. Dnes jsou všechny projekty pod drobnohledem klientů,“ říká.
Během „dřevní doby reklamy“, jak porevoluční období tituluje, byl v agentuře Young & Rubicam u zrodu spotu I muži mají své dny Fernetu Stock, reklamy na Douwe Egberts s Markem Vašutem či konceptů Na co myslíš? a Pravý ležák nespěchá pro pivovar Staropramen.
Na spotu Na co myslíš? pro pivovar spolupracoval dokonce s režisérem Fredrikem Bondem, který se posléze stal světoznámou špičkou v oboru. „Pro Bonda šlo o jednu z prvních zahraniční spolupráci. Dnes by si jeho služby mohl český klient dovolit jen stěží,“ glosuje dnešní pozici několikanásobného držitele Lva z Cannes. Spoty I muži mají své dny a Pravý ležák nespěchá zase zvěčnily parodie od tvůrců České sody. „Velký fór tam nebyl, úspěch stál na silném headlinu,“ říká Malina s tím, že je na parodie hrdý. Před dvěma lety zase realizoval v Arc Worldwide charitativní projekt pro bezdomovecké divadlo s názvem Divadno s Oldřichem Kaiserem, režisérem Janem Chramostou a produkcí Soft Pillow.
Od června zodpovídá Petr Malina za kreativu v agentuře Publicis. Chce nabídnout klientům kreativní výstupy nejen v rámci velkých zakázek a proaktivně přidanou hodnotu v podobě alternativních komunikačních konceptů. Aktuálně má na starosti klienty, jako jsou Garnier, Nestlé, Zentiva, Renault nebo Konto Bariéry.
Petr Malina, kreativní ředitel, Publicis Prague