Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Marešovi proklouzla show mezi prsty. Je to však čestná prohra

Přejímání cizích formátů může být nešťastné rozhodnutí, zvlášť když tvůrci přesně nepochopí, v čem spočívá jejich síla, a kopírují jednotlivé prvky bez zamyšlení se nad jejich funkcí. Jde o častou chybu. Nedávno jsme ji naplno poznali u sitkomu Rudyho má každý rád, nyní nás její důsledky straší okolo půlnoci na Primě.

Show Leoše Mareše by ráda napodobila americké noční talk shows, bohužel ale působí poněkud uondaným dojmem. Chyba není v samotné osobě moderátora, jenž se zlepšuje s každým odvysílaným dílem, ale spíš v jeho uchopení vlastní pozice. Nestačí, aby byl Leoš Mareš za Leoše Mareše. Každý z amerických moderátorů má svou charakteristiku: Ellen je roztomilá, O’Brien cynický, Leošův zřejmě hlavní vzor Jimmy Fallon se profiluje jako geek znalý popkultury. Jde o obraz osobnosti těchto moderátorů, ale částečně i o hrané role, aby měla show na čem stavět své charisma. Mareš se většinou jen culí a polohy si vybírá, jak se mu to hodí ke konkrétnímu hostu. Sice nepostrádá schopnost občas pohotově a smysluplně reagovat, dokonce někdy řekne něco ostřejšího, chybí mu však jasný směr, jímž by určoval náladu pořadu. Ten se pak rozpadá na střepy, kdy záleží čistě na tom, jestli přišel člověk, který má sám o sobě co říct. Různé přidané hříčky jsou občas zajímavé, ale většinou moc dlouhé a pozorovat Mareše, jak na sebe s Hynkem Čermákem lijí vodu, by snad bylo vtipné na poli dvou minut, ne násobku této stopáže – umělé natahování pak zavání bezradností, co vlastně do těch padesáti minut dát.

Jan Kraus, omezující se na vyzpovídání hostů, se svým sarkastickým, i když poněkud monotónním stylem představuje nakonec nejvkusnější přiblížení se americkému předobrazu, ačkoliv rozhodně nejde o ideál. Leoš Mareš se pokusil o mnohem víc, ale výsledek, kdy z necelé hodiny stojí za pozornost sotva pět minut, mu proklouzl mezi prsty. Jde však o čestnou prohru, protože na rozdíl od estrád TV Barrandov a spol. pozorujeme určitou dramaturgickou snahu jít dál než k vděčnému tlachání s opotřebovanými celebritami. Provedení ale chce ještě hodně seřídit.

Reklama
ČEZ

Martin Svoboda

filmový a televizní kritik, Aktuálně.cz

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)