Za pět let své existence se povedlo Instagramu mnohé. Naučil své uživatele používat filtry, stal se jednou z akvizic Zuckerbergova Facebooku a hnul žlučí některým výrobcům klasických zrcadlovek. Teď sociální síť oznámila další milník, celosvětově ji používá více než 400 milionů lidí, přičemž hned tři čtvrtiny z nich žijí mimo území Spojených států amerických. Jen meziročně se jí povedlo rozšířit uživatelskou základu o 100 milionů. Denně na Instagram přidají jeho uživatelé na 80 milionů nových fotek.
Dominuje u generace Y
Údaje společnost oznámila na svém blogu. V článku uvedla i další milníky, na síti se objevila vůbec první fotografie povrchu Pluta (na profilu NASA), snímky z namibijského „města duchů“ nebo oslav vítězství ve fotbalové Lize mistrů.
„Instagram má jasnou cílovou skupinu. Je dominantní platformou hlavně u lidí do 24 let,“ říká Josef Šlerka ze Socialbakers. Podle Šlerky představuje sociální síť ideální prostředí hlavně pro firmy působící v módním průmyslu, FMCG či gastronomii, naopak třeba bankovní instituce k ní stále cestu hledají.
Od 30. září ji budou mít snazší. Instagram totiž zavede i v Česku službu Instagram Ads. Ta mimo jiné umožní cílit na konkrétní publika na základě jejich zájmů, časové plánování reklamy, ale i spravovat reklamní kampaně samoobslužně.