Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Důvěra v e-shopy roste, portály lákají na cashback a kupony

Jsou dva a nabízejí víceméně totéž: portály VratnéPeníze.cz (patřící mediální skupině Mafra) a PlnáPeněženka.cz (jejím jediným investorem je společnost 5DM.cz, která vlastní affiliate síť AffiliateClub.cz a slevový srovnávač TopSleva.cz). VratnéPeníze byly se službou cashback, v rámci které dostávají registrovaní zákazníci na smluvních e-shopech po nákupu procenta z platby zpět na svůj účet (většinou v rozmezí 0,3 až 8 %), průkopníkem a rovněž jako první zavedly na svém portálu slevové kupony, které se dají kombinovat s procenty z cashbacku. V loňském roce o sobě začal dávat vědět konkurenční portál PlnáPeněženka.cz. Oba portály se liší zatím pouze počtem registrovaných uživatelů (vedou VratnéPeníze.cz), výší bonusu za doporučení přátelům (štědřejší je PlnáPeněženka) a částečně i skladbou e-shopů, přičemž PlnáPeněženka se chlubí širší nabídkou zahraničních e-shopů: „Velmi úzce spolupracujeme s desítkou velkých zahraničních affiliate sítí, z kterých podle zpětné vazby od uživatelů pečlivě vybíráme nové e-shopy k zapojení. Aktuálně se počet našich e-shopů blíží ke 300 a cílem je dostat se k počtu přes 1000,“ podotýká k plánům portálu jeden ze zakladatelů Michal Hardyn. Z portálu VratnéPeníze.cz se k otázkám M&M do uzávěrky nikdo nevyjádřil.

Pokud jde o marketingovou strategii, jejími pilíři podle Hardyna jsou výkonnostní PPC, Facebook a bannerové kampaně, remarketing či spolupráce s blogery. Referenční marketing generuje portálu 10 % všech nových registrací. Aktivní je PlnáPeněženka.cz také na YouTube s popisy principu cashback.

Cashback pohledem e-shopů

Optimismus o rostoucím potenciálu cashbacku brzdí oslovené e-shopy, které figurují buď na jednom, či na obou portálech. Jejich zástupci vesměs uvádějí, že možnost cashbacku či slevové kupony jsou sice jedním z vítaných affiliate programů pro získání nových zákazníků prostřednictvím externích partnerů, ale procento zákazníků, které se do jejich obchodu přihlásí z linku na portálu, je zatím zanedbatelné. „Naším preferovaným způsobem platby s cashbackem je nicméně platba kreditní kartou Citi Mall.CZ. Na ostatní služby zákazníky aktivně neupozorňujeme,“ píše tisková mluvčí Mall.cz Michala Gregorová. Lukáš Uhl z webu DámeJídlo.cz pak potvrzuje vedoucí roli portálu Mafry: „Affiliate nám dělá 3,5 % objednávek a tito dva publisheři mohou dělat dohromady tak 1,5-2 % z celkových našich tržeb. V lednu jsme uskutečnili 729 objednávek přes VratnéPeníze.cz a 309 prostřednictvím PlnéPeněženky. Tedy celkem 1038 objednávek oproti 130 tisícům celkového počtu.“

Reklama
MMcite

Slevové kupony v kurzu

Velká očekávání mají na portálu PlnáPeněženka.cz od slevových kuponů: „Ve spolupráci s AffiliateClub.cz a společně s dalšími cashback a kuponovými portály jsme připravili projekt ,kuponové centrum‘, který nabízí pro umístění aktuálních kuponů jedno centrální místo, odkud se kupony přes automatickou datovou větev distribuují k jednotlivým portálům. Zásah zapojených portálů je více než 1,5 milionu unikátních uživatelů měsíčně. Nastavení kuponového mechanismu od definice zvýhodněné nabídky až po nastavení doby platnosti je v režii prodejce,“ vysvětluje Michal Hardyn. Možnost umístění slevových kuponů na partnerský cashback portál zvažuje slovy manažera Radka Mrkose e-shop Albatros Media, naopak DámeJídlo.cz dává přednost spolupráci se Slevomatem či T-Mobilem v rámci větších marketingových akcí.

Místo pro třetího?

Je v síti ještě prostor pro další cashback portál? „Ano, dokud budou schopny přivádět svým partnerským e-shopům nové zákazníky a získaná provize je ekonomicky uživí. U finančně a rozvojově slabších projektů očekávám podobný vývoj jako na trhu slevových portálů,“ míní Mrkos z Albatrosu. „Vstup nového poskytovatele je možný jen s dobrým kapitálem do propagace,“ dodává Lukáš Uhl.

 

„V tuto chvíli jsme za vývoj a marketing proinvestovali částku lehce přesahující 1 milion korun. Aktuálně vyjednáváme podmínky POS kampaně napříč obchodními centry, většina investic však bude v letošním roce patřit internetu,“ uvádí M. Hardyn za PlnouPeněženku.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)