Češi nakupují častěji než zbytek Evropy

Loňský rok signalizuje zvyšující se spotřebu tuzemských domácností v segmentu FMCG, a to o dvě procenta. To je hlavní shrnutí expertů z výzkumné agentury GfK, kteří provedli šetření na spotřebitelském panelu GfK v období leden-prosinec 2014. Průměrná česká rodina za loňský rok utratila za potraviny, nápoje a drogerii 68 tisíc korun. České rodiny tak nezapadají do celoevropského trendu snižování frekvence nákupů. Vloni vzrostla jak frekvence, tak i průměrná hodnota nákupu, jež se zvýšila na 216 korun. Domácnosti přitom kvůli čerstvým potravinám nakupovaly každý druhý den, což je v evropském kontextu unikátní.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist