Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Z trampolín je sportovní fenomén

Češi si zvykli sportovní vybavení čím dál častěji nakupovat on-line. Dokládají to naše interní čísla za rok 2017. Meziročně vzrostl celý segment sportovních potřeb o 23 procent. Jednoznačným tahounem je cyklistika, následuje fitness, outdoorové vybavení a sportovní výživa. Češi totiž začali zařazovat do jídelníčků výživové doplňky a proteiny, a to i ti, kteří aktivně nesportují.

Téměř celou třetinu útrat ve sportu on-line tvoří zboží pro cyklisty – jízdní kola a příslušenství. Ve srovnání například s vybavením pro zimní sporty je cyklistika na internetu dvakrát silnější. Nejoblíbenější jsou kola v průměru za deset tisíc korun, běžně si však lidé do nákupních košíků dávají i dražší bicykly.

Kdo neskáče, není Čech

Kromě jízdních kol (56 procent obratu z kategorie) a příslušenství na kola Češi nejvíc utrácejí za koloběžky. Je zajímavé, že cyklistika má na internetu dlouhou sezonu – ta trvá v podstatě už od března až do září. Na jaře mají lidé největší zájem o samotná kola a také jejich příslušenství, jako jsou helmy, stojany anebo pláště. Pod vánoční stromeček pak cyklisté nejčastěji dostávají koloběžky a cyklistické oblečení. Samotná jízdní kola podle našich dat na Vánoce tolik nefrčí.

Reklama
ČEZ

Fenoménem sportovního vybavení posledních let jsou zahradní trampolíny. Staly se vůbec nejprodávanějším produktem uplynulého roku v celém sportovním segmentu, nejpopulárnější značkou se stal výrobce trampolín Marimex. Stejně jako trampolíny se prodávají také běžecké pásy a sporttestery. Co se týče cen, trampolíny jsou nejlevnější v lednu, nejdražší v březnu až srpnu.

Aktuálním trendem sportu na internetu jsou výživové doplňky a sportovní výživa. Meziročně rostla tato kategorie o desetinu rychleji než celý segment. Další kategorie, která zaznamenala velký skok, jsou zimní sporty. Táhnou ji především běžecké lyžování a zimní brusle.

Ne všem sportům se na internetu daří. Golf, který před pár lety patřil k velkým hitům, nyní zažívá velký propad. Meziročně klesá také obliba fotbalu.

Autor je ředitelem společnosti Heureka.cz

Shrnutí:

Češi nakupují zboží pro sporty, které jsou aktuálně in. Začali jsme více běžkovat a jezdit na zimních bruslích, naopak například golf dlouhodobě klesá.

V módě jsou alternativy, ale do obliby se vrací i tradiční sporty.

V letních měsících Češi zkouší nově jezdectví nebo potápění – to jsou segmenty, které také meziročně rostou více než celá kategorie.

Sezona cyklistiky je poměrně dlouhá. Trvá od března do září. Na jaře mají lidé největší zájem o kola a příslušenství, jako jsou helmy, stojany anebo pláště.

Češi mají zájem i o výživové doplňky a proteiny. Kupují je i nesportovci.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu