Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Virální fotbalová reklama bez velkých hvězd. Na severu ví, jak na to

Fotbal hltám odmala. Sbíral jsem dresy a kdysi dávno jsem si na plácku za domem hrál na Ronalda – na toho brazilského pochopitelně. Marketéři by asi řekli, že jsem ideální cílová skupina a pro sponzory fotbalového šampionátu bych měl být vskutku jednoduchá „kořist“.

Desítky spotů a reklamních sdělení mě atakují na každému kroku v on-linu i off-linu. Troufnu si říct, že většina z nich vznikala na základě podobné myšlenky. Domluvíme hudební hvězdy, fotbalisty i muzikanty a uděláme to celé pompézní.

Přesto se našel jeden projekt, který vynikl. Podobně jako na hřišti, i v reklamě překvapil islandský reprezentant.

Reklama
MMcite

Spot Coca-Coly SAMAN meo zachycuje posedlost Islanďanů fotbalem, nehostinnou krajinu a především potlesk „skol“, kterým tamní fanoušci zastrašují soupeře už několik let. Spot má atmosféru, která by se dala krájet. Takže ani nevadí, že jeho název „skol“ pochází ze skandinávského slova „skal“. To byla původně vikingská mísa, ze které se nepila Coca-Cola, nýbrž pivo. Dodnes se ovšem „skal“ používá podobně jako náš přípitek „na zdraví“, na což spot nápadně poukazuje. Nikde není psáno, že si na zdraví musíte připíjet zrovna alkoholem.

Vůbec nejlepší na této reklamě je, že ji natočil jistý Hannes Thór Halldórsson. Čtyřiatřicetiletý chlapík, který se naplno věnuje dvěma povoláním. Kromě režie je také profesionálním fotbalovým brankářem a dnes už i národním hrdinou. Na letošním šampionátu totiž chytil penaltu Lionelu Messimu a výraznou měrou přispěl k tomu, že Island remizoval 1:1 s hvězdnou Argentinou. To se událo přímo před zraky Diega Maradony a téměř celé islandské populace. Peoplemetry totiž spočítaly, že se tento zápas dívalo 99,4 procenta všech Islanďanů.

Z brankáře Halldórssona se stal i vzhledem k tomu, že se na fotbalové MS dívá celá planeta, nečekaný hit. Jeho lokální spot pro Coca-Colu má už milion a půl zhlédnutí, přestože byl původně určený pouze pro islandský trh.

Úspěch reklamy se odvíjí od exekuce, nápadu, emocí, příběhů a zasazení do kontextu. Islandské Coca Cole se tento elixír podařilo namíchat takřka dokonale a nepotřebovala k tomu cukr, bublinky ani hvězdy typu Ronaldo nebo Messi.

Vladan Vaněk, Account manager, FleishmanHillard

Hannes Thór Halldórsson je muž mnoha talentů. Nejen že je profesionální fotbalista, umí také natáčet videa, která dokážou zaujmout diváky na celém světě.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)