Maloobchodní řetězce Globus a Lidl rozšiřují své „portfolio“ a kromě velkých super a hypermarketů začínají otevírat i menší prodejny v centrech měst.
Globus svou první malou prodejnu otevřel aktuálně v Pardubicích. Je vybudována na sídlišti Dubina v prostorách bývalé samoobsluhy o rozloze jen 165 metrů čtverečních a představuje nový koncept nazvaný Globus Fresh. Obchod formou pultového prodeje nabízí pečivo, uzeniny vlastních receptur nebo ráno naporcované maso.
Prodejna je vzdálena od místního hypermarketu Globus osm kilometrů a potraviny z něj budou do obchodu dovážet tolikrát, kolikrát bude potřeba.
„Globus Fresh je prodlouženou rukou hypermarketu, aby zákazníci pro naše čerstvé potraviny nemuseli daleko,“ vysvětlila mluvčí řetězce Pavla Hobíková. Druhá prodejna v tomto formátu se otevře na podzim v Praze.
Lidl chce víc do center měst
I jeho konkurent Lidl bude podle svého jednatele Martina Molnára rozšiřovat svoje zastoupení v centrech měst.
Nový koncept charakterizuje jako metropolitní prodejnu. Tyto obchody se budou nacházet v hustě zastavěných centrech měst a bude pro ně charakteristická moderní architektura. „Tento koncept u nás ještě není, ale už připravujeme tři lokality,“ prozradil Molnár pro MAM s tím, že pro metropolitní prodejnu je vhodný pozemek o rozloze tři tisíce metrů čtverečních a víc.
Loni Lidl otevřel i první provozovnu v nákupním parku, což je další typ jeho prodejny. „V minulosti jsme možná nebyli pro nákupní parky zajímaví, to se ale změnilo,“ poznamenal Molnár na konferenci RetailCon 2018. Koncem tohoto roku se diskontní Lidl objeví i ve vznikajícím Retail Parku v pražských Štěrboholích, v příštím roce pak také v chystaném obchodním centru Letná, kde bude dokonce největším nájemcem.
Na pouhých 450 metrech čtverečních
Jako méně viditelný označil Martin Molnár koncept prodejny „na míru“, která je nejmenším formátem Lidlu. „Dokážeme se přizpůsobit každé lokalitě. Tato prodejna má velikost od 450 metrů čtverečních,“ uvedl.
Nejbližší chystaný obchod v tomto konceptu se otevře 2. července v pražském Karlíně. Bude mít velikost prodejní plochy 1050 metrů čtverečních, bude přístupný z ulice Sokolovská a zákazníci do něj budou sjíždět po eskalátorech do prvního podzemního podlaží. K dispozici bude zákazníkům navíc 30 parkovacích míst.
Na přelomu června a července tohoto roku maloobchodník Lidl otevře ještě tři prodejny „nové generace“ – největší v Horoměřicích u Prahy, dále v Hlučíně na Opavsku a také v Praze 4 v ulici Lhotecká. Vzniknou rekonstrukcí těch stávajících. Charakteristické by pro ně měly být moderní architektonické pojetí, velkorysý prostor, pohodlné parkování pro nakupující a energeticky úsporné LED osvětlení.
V pražském Karlíně Lidl chystá prodejnu, do které se bude sjíždět po eskalátorech.
Foto: Lidl