Průměrné náklady na svatbu: 57 tisíc korun

Svatební průmysl spolu s rozmachem svatebních veletrhů umožňuje více než kdy jindy pojmout svatbu originálně, podle svých představ a vlastního životního stylu. S tím se také pojí stále oblíbenější možnost zvolit netradiční místo obřadu, což by lákalo polovinu dotázaných. Ač je v tomto směru atraktivní zejména svatba v přírodě nebo na zahradě, reálně se mezi alternativní místa řadí spíše kostel, po případě hrad nebo zámek. Celkově nejčastěji však svatby stále probíhají minimálně v polovině případů na úřadě.

Co se týká nákladů na svatbu, v průměru se odhady pohybují okolo 57 tisíc korun. Ideální počet účastníků je 35-40. S vyšším věkem se snižuje ochota utratit za svatbu větší obnosy peněz, lidé ve věku nad 45 let by ideálně vydali přibližně 36 tisíc korun, uvítali by menší svatbu s menším počtem hostů (20-25) a většina (69 procent) by se brala na úřadě. Naopak více jsou za svatbu ochotni utratit lidé do 29 let a vysokoškolsky vzdělaní: o téměř 20 tisíc korun více než je průměr. Mladí lidé také uvádějí větší počet účastníků na obřadu i na následující hostině (40-50) a častěji by volili alternativní místo svatby (73 procent).

Nejvýraznější finanční položku svatby představuje bezesporu občerstvení. Následuje oblečení a prstýnky. Vysokoškolsky vzdělaní by více vydali za občerstvení, mladí lidé do 29 let spíš za místo a výzdobu.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia