Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Generace Z se vrací k ovoci místo energydrinků

Ipsos se dlouhodobě věnuje odlišnostem jednotlivých generací. Jaká je nastupující generace Z, narozená v letech 1995-2001? Vyrůstala v době války proti teroru, dospívala v letech ekonomické krize. Je opatrnější, zodpovědnější a střídmější.

Zatímco optimistickou, nezávislou generaci Y (narozenou v letech 1980-1994) naplňovalo v mládí zejména náhle dostupné cestování (levné letenky, AirBnB či couchsurfing) a hledání výjimečných zážitků, pragmatičtější generace Z obrací své hodnoty zpět k výrobkům. Porevoluční nadšení ze všeho „západního“ ale vyměnila za hledání „opravdovosti“.

Se smartphonem v ruce, ve všudypřítomném světě sociálních sítí, který se hemží dokonalými životy, hledají příslušníci generace Z takové produkty, které by jim pomohly definovat vlastní výjimečnost.

Reklama
ČEZ

Vyhýbají se uniformitě velkých značek – dávají přednost výrobkům, které jim dávají alespoň zdánlivý pocit, že byly vyrobeny „jen pro ně“. Generace Z se snaží hledat svou cestu zodpovědně.

„Dává přednost upřímnosti před dokonalostí, cení si všeho, co bylo vytvořeno nebo napsáno skutečnými lidmi. Věří raději on-line recenzím než reklamám, přírodním výrobkům než průmyslové produkci a snaží se vyhýbat fastfoodům,“ doplňuje obrázek generace Z Eva Veisová, výkonná ředitelka Ipsos UU, specializované divize zaměřené na kvalitativní insighty.

V případě dotazů kontaktujte prosím Zuzanu Hájkovou, account managerku Ipsos UU – [email protected].

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)