Ipsos se dlouhodobě věnuje odlišnostem jednotlivých generací. Jaká je nastupující generace Z, narozená v letech 1995-2001? Vyrůstala v době války proti teroru, dospívala v letech ekonomické krize. Je opatrnější, zodpovědnější a střídmější.
Zatímco optimistickou, nezávislou generaci Y (narozenou v letech 1980-1994) naplňovalo v mládí zejména náhle dostupné cestování (levné letenky, AirBnB či couchsurfing) a hledání výjimečných zážitků, pragmatičtější generace Z obrací své hodnoty zpět k výrobkům. Porevoluční nadšení ze všeho „západního“ ale vyměnila za hledání „opravdovosti“.
Se smartphonem v ruce, ve všudypřítomném světě sociálních sítí, který se hemží dokonalými životy, hledají příslušníci generace Z takové produkty, které by jim pomohly definovat vlastní výjimečnost.
Vyhýbají se uniformitě velkých značek – dávají přednost výrobkům, které jim dávají alespoň zdánlivý pocit, že byly vyrobeny „jen pro ně“. Generace Z se snaží hledat svou cestu zodpovědně.
„Dává přednost upřímnosti před dokonalostí, cení si všeho, co bylo vytvořeno nebo napsáno skutečnými lidmi. Věří raději on-line recenzím než reklamám, přírodním výrobkům než průmyslové produkci a snaží se vyhýbat fastfoodům,“ doplňuje obrázek generace Z Eva Veisová, výkonná ředitelka Ipsos UU, specializované divize zaměřené na kvalitativní insighty.
V případě dotazů kontaktujte prosím Zuzanu Hájkovou, account managerku Ipsos UU – [email protected].