Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Digitální nomádi v PR? Ano, pokud máte dostatečně dobře vybudovaný vztah s klientem a novináři a fungující tým za sebou

Firmy se dnes snaží zaujmout potenciální zaměstnance různými způsoby. Možnost vycestovat do zahraničí, aniž by museli přerušit kariéru, je pro ně vítaným benefitem. Jistě, všichni známe digitální nomády z řad tvůrců obsahu, SEO či manažerů digitálního obsahu. Ale může se na déle než dva týdny vzdálit z kanceláře PR agentury account manager?

Osobně jsem přesvědčen, že se naše práce dá dělat odkudkoli, pokud má daný pracovník dostatečně dobře vybudovaný vztah s klientem i novináři.

Takže když za mnou přišel Jirka Kroulík, jeden z mých nejzkušenějších account managerů, s nápadem, že by rád odjel na tři měsíce pracovat ze zahraničí, souhlasil jsem. Věřil jsem, že stejnou úroveň práce jako z Prahy bude odvádět i v blízkosti Karibského moře.

Reklama
MMcite

Když jsme v časovém předstihu před jeho odletem řešili praktické kroky, ujistil jsem se, že jsme jako agentura na práci na dálku dobře připraveni. Používáme technologie a máme nastavené interní procesy, díky kterým mohou členové týmu pracovat na jednom projektu z různých míst. A přitom neustále vědí, v jaké fázi se úkol nachází a kdo na něm má pracovat.

Ani naši klienti nezůstávali pozadu a styl práce na dálku jim nebyl vůbec cizí. Po omezenou dobu tak pravidelné meetingy probíhaly pomocí nástrojů jako je Skype for Business, Spark a další. Audiovizuální řešení jako velká obrazovka a dobrá kamera, které jsou dnes běžnou výbavou moderních zasedaček, stíraly rozdíly mezi osobním setkáním a telefonátem.

Jiří Kroulík se tak účastnil všech pravidelných interních týmových porad a s kolegy přes internet komunikoval stejně intenzivně, jako když byl fyzicky v kanceláři a dokonce bez problémů odřídil i organizaci tiskové konference, na které byli fyzicky přítomni pouze jeho kolegové.

Po návratu vše pokračovalo jako před odletem, aniž by klienti pocítili změnu ve způsobu komunikace nebo kvalitě poskytovaných služeb. A Jirka Kroulík se vrátil plný energie a nových nápadů.

Technologie již dlouhou dobu stírají rozdíly v tom, kde člověk pracuje. Pokud je digitální nomád dostatečně zodpovědný, má fungující tým a shovívavé klienty, může krátkodobě vykonávat ze zahraničí minimálně stejně kvalitní práci. Zaměstnavatelé, kteří včas překonají konzervativní způsoby spolupráce, budou odměněni spokojenějšími kolegy a lepší pozicí na trhu práce.

Patrik Schober, managing partner, PRAM Consulting

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu