Firmy se dnes snaží zaujmout potenciální zaměstnance různými způsoby. Možnost vycestovat do zahraničí, aniž by museli přerušit kariéru, je pro ně vítaným benefitem. Jistě, všichni známe digitální nomády z řad tvůrců obsahu, SEO či manažerů digitálního obsahu. Ale může se na déle než dva týdny vzdálit z kanceláře PR agentury account manager?
Osobně jsem přesvědčen, že se naše práce dá dělat odkudkoli, pokud má daný pracovník dostatečně dobře vybudovaný vztah s klientem i novináři.
Takže když za mnou přišel Jirka Kroulík, jeden z mých nejzkušenějších account managerů, s nápadem, že by rád odjel na tři měsíce pracovat ze zahraničí, souhlasil jsem. Věřil jsem, že stejnou úroveň práce jako z Prahy bude odvádět i v blízkosti Karibského moře.
Když jsme v časovém předstihu před jeho odletem řešili praktické kroky, ujistil jsem se, že jsme jako agentura na práci na dálku dobře připraveni. Používáme technologie a máme nastavené interní procesy, díky kterým mohou členové týmu pracovat na jednom projektu z různých míst. A přitom neustále vědí, v jaké fázi se úkol nachází a kdo na něm má pracovat.
Ani naši klienti nezůstávali pozadu a styl práce na dálku jim nebyl vůbec cizí. Po omezenou dobu tak pravidelné meetingy probíhaly pomocí nástrojů jako je Skype for Business, Spark a další. Audiovizuální řešení jako velká obrazovka a dobrá kamera, které jsou dnes běžnou výbavou moderních zasedaček, stíraly rozdíly mezi osobním setkáním a telefonátem.
Jiří Kroulík se tak účastnil všech pravidelných interních týmových porad a s kolegy přes internet komunikoval stejně intenzivně, jako když byl fyzicky v kanceláři a dokonce bez problémů odřídil i organizaci tiskové konference, na které byli fyzicky přítomni pouze jeho kolegové.
Po návratu vše pokračovalo jako před odletem, aniž by klienti pocítili změnu ve způsobu komunikace nebo kvalitě poskytovaných služeb. A Jirka Kroulík se vrátil plný energie a nových nápadů.
Technologie již dlouhou dobu stírají rozdíly v tom, kde člověk pracuje. Pokud je digitální nomád dostatečně zodpovědný, má fungující tým a shovívavé klienty, může krátkodobě vykonávat ze zahraničí minimálně stejně kvalitní práci. Zaměstnavatelé, kteří včas překonají konzervativní způsoby spolupráce, budou odměněni spokojenějšími kolegy a lepší pozicí na trhu práce.
Patrik Schober, managing partner, PRAM Consulting