Celkem 166 přihlášek – o čtyři víc než loni – zaslaly české komunikační agentury do soutěže festivalu Cannes Lions, který se bude konat od 18. června. Téměř sto entries má v soutěži Young & Rubicam Prague. To je hodně přes polovinu z celkového počtu, rozhodně však méně než v posledních letech, kdy agentura do Cannes zasílala až čtyři pětiny všech českých soutěžních příspěvků.
Y&R do soutěže přihlásila spot, tiskovou a rozhlasovou kampaň pro neziskovou organizaci Post Bellum a printové kampaně pro magazín Reportér a džusy Hello. Dále pak spot Fenomén Favorit pro výstavu v Národním technickém muzeu, spot pro neziskovku Mamma Help a s ní související projekt prvního piva pro ženy s rakovinou prsu Mamma Beer a kampaň o Sdružení Neratov pro Českou spořitelnu.
Mnohem aktivnější je letos pražská pobočka sítě Geometry Global, která loni podala šest přihlášek, zatímco teď jich má v šesti kategoriích hned 31. Geometry si věří s povedeným datovým projektem Touching Masterpiecespro Národní galerii Praha a s akcí Thousands of Winners pro běžecký seriál RunTour.
McCann Prague zaslal 13 položek. Jde o práce pro Vodafone, Peter’s Apartment a Sklizeno.
Po sedmi přihláškách mají v klání Havas Prague a pod jménem své mateřské agentury Isobar i Bistro Agency. Jde samozřejmě o kampaň Češi, děkujem! pro nadaci Člověk v tísni, která už uspěla na ADC Creative Awards a PIAFu. Šestkrát se o ceny bude ucházet také v ADC oceněný „prank“ baviče Kazmy v televizi Prima, přihlášený pod hlavičkou jeho OMS Production.
Dvakrát soutěž obeslala agentura Mustard s „cyklistickým“ projektem Catching Breath: Cycling the Himalayas pro svého stálého klienta Škoda Auto. A po jedné přihlášce mají designově orientovaný výrobce luxusních svítidel Lasvit, kreativec a designér Lumír Kajnar, Ogilvy Public Relations a mediální agentura PHD.
Oprava (11. 6. 2018): Odstranili jsme nesprávnou informaci u agentury McCann Prague, že byla „loni zlatá“. Zlato si ve skutečnosti odvezla agentura Young & Rubicam. Čtenářům i agentuře Y&R se za chybu omlouváme.