Britská tajná služba MI6, zveřejnila první ze série náborových televizních spotů. Poprvé v historii cílí formou komerční propagace na konkrétní demografickou skupinu, kterou jsou ženy a osoby různých etnik. Cílem je získat nové typy pracovníků a zbavit se machistické image, kterou získala třeba i díky legendárnímu agentovi 007 Jamesi Bondovi.
„Upravujeme pravidla a zmírňujeme podmínky, aby byly vstřícnější k širšímu spektru osob,“ vysvětlil proměny v MI6 její velitel Alex Yunger.
Méně Bonda, více žen
„Nejde o to zůstat v klidu, když plavete mezi žraloky. Jde o to, zachytit nenápadné signály,“ říká voiceover prvního spotu. Podle vedení MI6 totiž ženy disponují „soft skills“ v podobě empatie a sociální inteligence, a tyto dovednosti z nich činí vhodné adeptky na práci u tajné služby.
MI6 využila klasickou reklamu už loni, kdy v kinech běžela kampaň, která oslovovala „obyčejné lidi“. Média k náboru ale využívají i jiné tajné služby. Izraelská tajná služba Mossad například zřídila facebookový profil a americká CIA rekrutovala lidi prostřednictvím televizní reklamy už roce 2011.
Tuzemská BIS ovšem používá jiné nástroje. K pracovní inzerci využívá pouze portály Policie ČR a ministerstva vnitra a vlastní kariérní web. Podle mluvčího Ladislava Štichy je tajná služba považována za „prestižního zaměstnavatele a o uchazeče nemá nouzi“. Nábor v médiích tudíž nezvažují. „Nezdá se, že by to bylo v nejbližší době aktuální,“ dodal Šticha.
Britská MI6 se chce distancovat od své „machistické“ image. To by se Bondově šéfce M asi líbilo.
Foto: Sony Pictures