Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Značka zaměstnavatele je dnes hlavním kritériem při výběru nové práce

Investice do budování značky zaměstnavatele se s klesající nezaměstnaností a bojem o talenty stávají pro firmy doslova nutností. Kdo na své dobré pověsti aktivně nepracuje, kdo nebuduje přátelskou firemní kulturu, ten nejenže nesežene lidi, ale zároveň mu porostou náklady. A to jak v oblasti náboru, tak i mezd.

Firmy se špatnou pověstí totiž mají až o deset procent vyšší náklady na zaměstnance než jejich konkurenti s dobrou značkou. Společnosti s dobrou pověstí také dostávají dvakrát víc žádostí o práci. Polovina uchazečů o zaměstnání by totiž nepracovala pro firmy se špatnou pověstí, i kdyby dostávala vyšší plat. Vyplývá to z nedávného průzkumu zaměstnaneckých preferencí, který realizovala naše personálně poradenská společnost Randstad.

Dle výsledků průzkumu se dokonce 80 procent vedoucích pracovníků shoduje v tom, že značka zaměstnavatele zásadně ovlivňuje jejich schopnost přijmout vynikající pracovníky. Jak náboroví pracovníci, tak uchazeči o zaměstnání zároveň uvádějí, že podniková kultura je jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru zaměstnavatele. Zejména uchazeči z generace mileniálů aktivně zkoumají podnikovou kulturu firem, aby zjistili, zda se do firmy hodí.

Reklama
Know

Pro 88 procent uchazečů z této generace je opravdu důležité, aby byli součástí správné podnikové kultury. A sladění osobních hodnot s podnikovou kulturou je klíčovým faktorem ke spokojenosti v práci pro celých 96 procent uchazečů o práci napříč věkovými kategoriemi.

Z průzkumu dokonce vyplynulo, že 87 procent lidí začalo pracovat pro firmu výhradně na základě její podnikové kultury, zatímco obdobných 80 procent už nějakou firmu výhradně kvůli její podnikové kultuře opustilo.

Takže pozitivní pověst a firemní kultura jsou první hledisko, podle kterého zájemci o práci třídí pracovní nabídky. O konkrétním zaměstnavateli se ovšem rozhodují na základě dalších kritérií, z nichž nejdůležitější představuje finanční ohodnocení. Mzdu totiž čeští kandidáti stále považují za důležitější než jinde v regionu EMEA.

Alžběta Honsová, marketingová manažerka, Randstad

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)