Internetové seriály sleduje necelá třetina české internetové populace, a to nejvíce věková kategorie 15-29 let a spíše muži. Ze serverů, na kterých jsou internetové seriály ke zhlédnutí, jsou nejčastěji navštěvované YouTube a Stream, s odstupem následují Playtvák, Netflix a Obbod. K nejoblíbenějším seriálům momentálně patří například Kancelář Blaník, Vyšehrad a Lajna.
Internetové seriály na sebe vydělávají reklamou nebo diváci za sledování platí určité částky, často ve formě předplatného. Tuto druhou možnost volí přibližně pětina diváků. Další pětina o placení za takové služby uvažuje, zatímco tři pětiny za ně neplatí a platit ani nechtějí. Průměrná částka se u platících diváků pohybuje okolo 200 korun za měsíc.
Co se týká preferované délky internetového seriálu, mírně převažuje příběh do 30 minut nad delším (tj. většinou max. do 60 minut). Delší stopáž preferují ženy, mladí do 29 let a lidé s nižším stupněm dosaženého vzdělání. Kratší naopak muži, lidé nad 45 let a lidé s VŠ vzděláním.
Největší výhodou internetových seriálů je podle respondentů možnost sledovat seriály tzv. „on-demand“, tedy kdykoliv a kdekoliv, možnost sledovat na různých zařízeních a široká nabídka. Naopak nevýhody (oproti TV seriálům) tkví v možné nižší kvalitě scenářů, neznámých tvůrcích a hercích a amatérském zpracování.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.