Stejně, jako se dnes mění reklamní agentury a přizpůsobují se aktualním trendům a požadavkům doby, mění se i produkční agentury. Vzniká mnoho malých studií, která se věnují primárně tvorbě video obsahu pro sociální sítě a podobné moderní kanály. Tento trend vyvíjí poměrně zásadní tlak na flexibilitu velkých produkcí. Proto už dnes dávno neplatí, že internetová videa dělají malé produkce, zatímco televizní spoty ty větší.
V naší agentuře máme zkušenosti s produkcemi všech možných velikostí a zaměření. Spolupráce s velkou produkcí je diametrálně odlišná od spolupráce s malou, což je potřeba si uvědomit už na začátku projektu a srovnat si podle toho očekávání na obou stranách. Ne co se kvality výsledku týče, ale ohledně přístupu a zázemí. To je důležité udělat už v přípravných fázích projektu, aby pak nedocházelo k nepříjemným situacím. I tady se totiž kvalita spolupráce odvíjí přímo od kvality vzájemné komunikace.
Z pohledu kreativního oddělení reklamní agentury máme s produkcemi všeho typu převážně pozitivní zkušenosti. Nemusíme totiž řešit rozpočet, základním kritériem výběru je to, jakého režiséra je nám produkce schopná na jednotlivé projekty nabídnout.
Právě režisér je pro nás nejdůležitějším partnerem při adaptaci skriptu, který pro klienta vytvoříme. Věnujeme proto velkou část času tomu, jak zpracování televizního spotu na základě našeho produkčně kreativního zadání vidí. V tom se totiž ukáže, zda jsme na stejné vlně. Úplně nejlepší variantou je, když režisér společně s produkcí náš skript posune ještě o něco dál.
Pokud si i přesto my nebo klient s nějakou produkcí nebo režisérem nakonec nesedneme, většinou už je do výběrového řízení znovu nezveme. To samozřejmě všechny strany vědí, a proto se to stává opravdu minimálně. Důležité jsou totiž dobře fungující vztahy mezi všemi, kdo se na výrobě televizních spotů podílejí. Není nic horšího, než se při samotném natáčení začít dohadovat a vytvářet pro všechny nepříjemné prostředí. Ale i to se holt občas stane.
Klára Palmer, kreativní ředitelka, McCann Prague