Pozor, marketingové základy se vytrácejí!

Necháváme se od práce rušit pozlátkem a novinkami. A zapomínáme na to podstatné, jako jsou produktové propozice nebo brandové a marketingové komunikační strategie. V poslední době bohužel často vidím, že pro některé lidi je problém napsat dobře i kreativní brief.“ Mirek Lizec, výkonný ředitel agentury Hullabaloo to uvedl na „ranní kávě v Ipsosu“, nové sérii setkání se zajímavými lidmi z byznysu, kterou pořádá výzkumná agentura Ipsos.

Lizec, který v marketingu začínal v Nestlé a před Hullabaloo vedl pražskou pobočku sítě DDB, přítomné vybídl, aby se u technických novinek pokoušeli střízlivě zhodnotit, co opravdu přinášejí a mohli se tak vyvarovat jepičích módních trendů.

„Není to o tom být hluchý k novým věcem, nenechat se nadchnout nebo inspirovat technologiemi. Je to o citlivém a kritickém zhodnocení využitelnosti pro vaši značku,“ řekl Lizec, který je přesvědčený, že marketing je řemeslo, v němž se vyplácí hlavně poctivá práce a „dobrý materiál“.

„Klienti často říkají, musíme jít na instagram, ale když se zeptáme proč, jediná odpověď je, že tam jsou všichni. Chtějí rychle využít nový kanál, ale neověří si, zda ho jejich potenciální zákazníci sledují, jestli ho značka potřebuje a jestli na něm má vůbec co sdělovat,“ varoval s tím, že je důležité zbavit se představy, že lidé se o vaši značku nebo produkt apriori zajímají. „To vás donutí přemýšlet o podstatném – proč by se zajímat měli.“

A ze všeho nejdůležitější je pode něj najít si čas na „domácí úkoly“. Tedy úplné základy, jako je třeba marketingová strategie. To pomůže soustředit se na podstatné a odfiltrovat nepodstatný balast.

V Hullabaloo se před zahájením procesu kreativní tvorby podle Lizce snaží pochopit kontext, ve kterém se značka pohybuje, seznámit se s klientovými daty a problémy.

„Jsme schopni podchytit, o čem je klient schopen mluvit, a tento jeho příběh rozprostřít do jednotlivých komunikačních kanálů tak, aby dával smysl. Nechceme nechat kreativce tápat a kropit klienta nápady jako kulometem v naději, že se trefí,“ uzavírá šéf agentury Hullabaloo.

 

Výkonný ředitel agentury Hullabaloo Mirek Lizec (vpravo) má pocit, že současní marketéři by spíš než školení o tom, jak oslovovat lidi na Instagramu, potřebovali návrat k základům branže.
Foto: Hullabaloo

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia