Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nesnažíme se soupeřit s Prahou. Našli jsme si svou díru na trhu

Když jste druhé největší město v zemi, vždycky je jedno místo před vámi – ať už z hlediska pozornosti médií, významností akcí nebo zájmem turistů. Proto jsme se v rámci marketingu města Brna rozhodli nikoho nedohánět.

Podívali jsme se na to, v čem jsme silní. I když by se například nabízely památky a historické dědictví – ve srovnání s „tím prvním“ opět vyjdeme poraženi. Co takhle komunity, lokálové, humor, bizzare, věci na hraně – to už by šlo! Autenticita jako klíč ke všemu. Nejsme skanzenem pro turisty, budujeme si město pro sebe a turisté jsou tu stále vítanější. Přibíráme je sem a naplňujeme tak trend v cestování, kdy je turista vnímán jako „dočasný místní“. Zakázali jsme si srovnání s kýmkoliv, trapný humor a hantec, oficiálně vyhlížející propagaci s marketingovými texty plnými klišé.

Výzvou je vymanit se z provinčnosti a zakomplexovanosti vůči hlavnímu městu. Proto se snažíme stavět marketing na komunitách, skvělé atmosféře v centru či rozvíjející se gastro scéně. A na přirozené multikulturalitě, která vzniká díky boomu IT firem, vědeckých center nebo zahraničních studentů. Třešničkou na dortu bude sjednocení celé komunikace města vůči obyvatelům, byznysu a turistům.

Reklama
MMcite

Například v rámci kampaně #kopemezabrno se snažíme místním vysvětlit, proč se všude kope a k čemu jim ty díry a uzavírky vlastně jsou. Třeba na jednom rozkopaném náměstí, které je obklopeno magistrátními budovami, najdou kolemjdoucí ceduli: „Skejtpark pro úředníky?“ Náměstí svým zvlněným povrchem už léta skejtpark opravdu připomíná. Pod tímto nápisem je pak umístěn text, který věc uvádí na pravou míru. Reakce na takto odlehčenou komunikaci máme dvojího typu – naštěstí převládají ty pozitivní, kdy Brňané vyzdvihují jednoduchost sdělení a schopnost zaujmout. Samozřejmě se najdou i tací, pro které humor a nadsázka do komunikace veřejné správy nepatří. Testujeme si tedy, co naše obyvatele zaujme, a jak se zvyšuje informovanost o tom, co město pro občany dělá. Tato nová strategie má ale úskalí – musí ji ustát vedení města. A to se v Brně zatím daří.

Barbora Podhrázská, vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů, Magistrát města Brna

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu