Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Největší PR sítě jsou v USA. Na rozdíl od zbytku světa už ale nerostou. PR už není tahounem růstu

V první desítce největších mezinárodních sítí PR agentur je hned osm původem z USA. V první dvacítce je jich už jen 12. A na rozdíl od svých konkurentů z Evropy či z Asie dynamicky nerostou. Většina stagnuje, některé zaznamenaly meziročně dokonce pokles.
Vyplývá to z žebříčku Global Top 250 PR Agency Ranking 2018, který na základě hospodářských výsledků těchto ekonomických entit v roce 2017 sestavil tým dlouholetého komentátora PR scény Paula Holmese.

Největší agenturní sítí – již po několikáté za sebou – zůstává Edelman, jehož příjmy za poskytované služby meziročně vzrostly o 2,1 procenta na 894 milionů dolarů. Druhý Weber Shandwick zaznamenal pokles na 805 milionů, třetí FleishmanHillard zůstal na stejných 570 milionech.

Ekonomické výkony dalších subjektů z první desítky – Ketchum, Burson-Marsteller, francouzská MSL, Hill+Knowlton Strategies a Ogilvy – víceméně také oscilovaly kolem nuly.

Reklama
Know

Jen na desátém místě zaznamenala téměř desetiprocentní růst americká Cohn & Wolfe a o jednu příčku před ní vzestup téměř dvacetiprocentní – na 322 milionů dolarů – čínská Blue­Focus.

Ve druhé desítce výrazněji rostou jen dvě ze čtyř v USA založených PR sítí. Naopak razantní růst vykázaly německá MC Group (o 19,5 procenta na 225 milionů dolarů) a japonská Vector Inc (o 37,7 procenta na 146 milionů). A v desítce třetí o víc než deset procent meziročně inkasovaly jen dva subjekty – jeden z Německa, druhý z Francie.

„Klasické PR dnes na rozvinutých trzích může generovat růst jen v řádech procent. V této kategorii můžete být dynamičtější třeba v Asii. Pokud ale chcete v Evropě nebo ve Státech růst silněji, musíte se víc orientovat na jiné obory. Úspěšné firmy se proto dnes zaměřují na social, digital, reklamu nebo strategické poradenství,“ komentuje pro MAM Jan Kučmáš, partner v agentuře AMI Communications a předseda výkonné rady české Asociace public relations agentur.

Z první dvacítky největších PR sítí má v Česku své přímé zastoupení třetina. Další – jako je zmiňovaný Edelman nebo pátý Burson-Marsteller – mají v ČR partnerské agentury.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)