Dvanáct tisíc hostů si každé tři měsíce rozebere v restauracích sítě Ambiente firemní „Ačasopis“, který představuje třeba práci kuchařů. K úspěchu přispívá netradiční formát skládačky, design od studia Najbrt a spolupráce s fotografkou Vendulou Knopovou. Ke čtenářskému ocenění obsahu, který Ambiente vytváří, se teď přidalo i oborové uznání. Společnost vyhrála hlavní kategorii pátého ročníku soutěže Fénix. Podle porotců má nejlepší strategii obsahového marketingu.
„Ambiente vyhrálo naprosto zaslouženě za fantastickou práci s mnoha subbrandy. Skvěle si drží koherentní komunikaci značek na všech kanálech,“ říká pořadatelka soutěže Kateřina Borovanská. Kromě časopisu produkuje Ambiente interní Anoviny, kariérní stránky Zapoj se, newslettery pro věrné hosty, blog Jídlo a radost, a profily na sociálních sítích. Právě digitální aktivity firmě zajistily výhru v dalších dvou kategoriích. Z přihlášených prací měla podle porotců nejlepší obsah na Instagramu, kde podporovala zájem o restauraci Kantýna. A první cenu získal i zmíněný blog.
Nejvíc vajíček pro Boomerang
Největší počet cen, jež letos měly podobu ručně malovaných skleněných vajec od Dominiky Petrtýlové, si ze slavnostního vyhlášení odnesla agentura Boomerang Communication. Její název zazněl z pódia celkem osmkrát. Obsadila dvě první místa – za časopis The Current pro firmu ComAp v kategorii médií pro obchodní partnery, a za zaměstnanecké noviny Škoda Mobil. Třikrát skončila druhá: s časopisem A la card pro Sodexo, s magazínem Čilichili pro zákazníky Vodafone a s novinami pro zaměstnance firmy Ahold pod názvem Albertoviny. Díky Čilichili si připsala i dvě zvláštní ceny za nejlepší texty a nejlepšího editora, kterým se stal Štefan Švec. A nakonec zabodovala i s konceptem příručky Mladého zdravotníka, který připravila pro Český červený kříž.
V kategorii Facebook vyhrála organizace Greenpeace s projektem Plast je past. Z video produkce na YouTube se porotcům nejvíc líbil kanál obchodu Footshop. Nejlepší kampaň na sociálních sítích vznikla v agentuře Symbio Digital, která pomocí postavy Twista Splatitele propagovala službu Twisto. Stejný projekt byl vyhlášen i jako nejlepší video.
Nejlepší časopis pro zaměstnance vzniká na Vysokém učení technickém v Brně, které si pro své Události samo zajišťuje obsah i sazbu. Za ním se umístil Tipsport a trojici uzavírají České dráhy s časopisem Železničář.
Sbírku ocenění z oborových soutěží rozšířil také výrobce vířivek USSPA s tradiční výroční publikací Bublinky. Fotografie byly nejlépe použité v magazínu View (Corporate Publishing pro Vermont Holding), nejlepší ilustrace vytvořila Maria Makeeva do kalendáře pro společnost Presco.
V kategorii Microsite nebylo první místo uděleno, druhé obsadila agentura Creative Dock za web Kolik stojí zdraví připravený pro pojišťovnu Axa. Stejná dvojice agentury a klienta ale zároveň vyhrála s projektem Patálie.cz kategorii on-line magazínů.
Velkoobchod Makro si odnesl zvláštní ocenění za redesign magazínu Epikure pro profesionály v gastronomii, který připravila agentura Salt & Pepper. Speciální cenu dostal také design projektu Smart, který pro ČEZ ESCO připravil mediální dům Economia. Společnost Miele byla vyzdvihnuta za originalitu magazínu Profesionál pro zaměstnance.
A radovat se mohl i tým projektu Prezident 21, který interaktivní formou pomáhal vybírat voličům na internetu prezidentského kandidáta. Společně s Ogilvy Social dostal ocenění za aktivaci v cílové skupině.
Digitálního obsahu přibývá
Jak se mění zastoupení přihlášených prací ve Fénixovi? „Roste kategorie Video, všeobecně pak i Instagram a zpracování firemních profilů na této platformě,“ všímá si pořadatelka Kateřina Borovanská.
Kromě vítězného Ambiente na Instagramu zaujal obsah pro Jägermeister od agentury Peppermint Digital, a také profil lákající turisty do Prahy. O účet @CityofPrague se stará Michaela Losekoot. Kvalitní videa připravili kromě Symbia také v agenturách Triad (Příběhy zlatého ležáku pro Plzeňský Prazdroj) a v Elite Solutions (hokejová kampaň pro pojišťovnu Generali).
„Společnosti o obsahovém marketingu začínají uvažovat správně a začaly investovat do spolupráce se specializovanými agenturami,“ hodnotí Borovanská rozdíly oproti počátkům soutěže. Letošní ročník, jehož vizuální identitu připravila agentura Motion House, symbolizovalo písmeno V označující vizi i páté vyhlašování.
Na Ambiente se porotcům líbilo, jak obsah tohoto řetězce oslovuje hosty, zaměstnance i budoucí kolegy. Na snímku čtvrtletník Ačasopis.
Zdroj: Ambiente
Firemní časopisy letos byly opravdu „od A do Z“. Začátek abecedy patří Ambiente, její konec cateringové firmě Zátiší. Se svým časopisem se umístila třetí mezi magazíny pro zákazníky.
Zdroj: Zátiší Group