Naše agentura funguje druhým rokem, od samého začátku ale působíme na dvou pobočkách: v Brně a v Praze. Ke vzniku dvou kanceláří nás vedly ryze praktické potřeby.
Portfolio našich klientů tvoří z devadesáti procent české a zahraniční společnosti, které mají hlavní sídlo a zázemí v Praze. O ně se stará primárně náš pražský tým. Mezi nimi jsou i firmy, pro které zajišťujeme služby na Slovensku. A zde se ukázala jako praktická výhoda možnost využít brněnský tým, který je například v případě konání tiskových konferencí a eventů flexibilnější a pro Bratislavu dostupnější. S možností využít mimopražský tým klient získává flexibilitu i úsporu nákladů za dopravu a čas strávený na přesunech agenturních pracovníků.
Mezi neméně důležitou výhodu, která se s dalším sídlem firmy pojí, je i znalost kvalitních dodavatelů v regionu. To je velmi cenné, pokud pro klienta připravujete nějaký event mimo centrálu společnosti.
Jediné, co vidím jako praktickou výhodu spojenou se sídlem v Praze, je flexibilita a možnost okamžitě zareagovat na potřeby klienta, pokud jsou vázané vyloženě na Prahu.
Osobně si ale nemyslím, že existuje nějaký kvalitativní rozdíl mezi službami, které může poskytnout svým klientům PR agentura v Brně a Praze. V praxi stráví mimopražšké agentury oproti centrálním pouze více času dojížděním na schůzky s novináři a dodavateli dalších služeb, s nimiž spolupracují například v rámci takzvaných „třistašedesátkových“ kampaní.
Je ale potřeba říct, že co je jednoznačnou výhodou pro klienty, klade zároveň v praktické rovině vyšší nároky na běžný provoz agentury. Jsou to zejména náklady na provoz. Musíte mít také dobře nastavené interní procesy a komunikace v týmu je náročnější. Pro sdílení informací a práci se nám osvědčilo pracovat s programy jako jsou Asana, Basecamp, nebo Appear.
Ať už máte tedy PR, digitální nebo kreativní agenturu a dává vám smysl založit její pobočku někde v regionu, určitě neváhejte. Můžete tím získat výhodu jak pro váš tým, tak i pro vaše klienty.
Markéta Baráková, zakladatelka, Slash PR