Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hlasové vyhledávání funguje jinak než běžné. Nepodceňujte to

Google rozumí vyhledávání hlasem v češtině necelé dva roky. Stejnou funkcionalitu zavedl i konkurenční Seznam, ten ale oproti globálnímu gigantu výrazně zaostává. Vyhledává pouze zadané výrazy, kdežto Google se je snaží pochopit a poskytnout relevantní výsledky. Optimalizovat tedy svůj web kvůli Seznamu je zatím zbytečné – za pozornost teď stojí jen Google.

Podle studie webu Backlinko.com až 40,7 procent všech výsledků hlasového vyhledávání na Googlu pochází z „feature snippetu“ – speciálního bloku v horní části stránky s výsledky vyhledávání. Ten zahrnuje stručnou odpověď extrahovanou z webové stránky. Čím víc těchto bloků obsadíte, tím lépe pro vás. Google navíc k odpovědi přečte i zdroj, ze kterého featured snippet čerpá.

Často v agentuře slýcháme dotaz, jak pro hlasové vyhledávání připravit web. Jednoznačná odpověď neexistuje. Jedinou jistotou je, že i pro hlasové vyhledávání je nutné web optimalizovat. Většina uživatelů se při „psaném“ vyhledávání zaměřuje na osekané fráze, které se skládají maximálně z několika slov. U hlasového vyhledávání je to přesně naopak, vyhledávači diktujeme celé věty i dlouhá souvětí. Nezapomeňte tedy vaše stránky připravit na vyhlédávání méně běžných frází.

Reklama
Know

Mějte aktuální informace ve firemních katalozích a na svých webových stránkách. Nezapomínejte na správnou adresu a telefonní číslo. Při jízdě autem je pro lidi snadné nechat Google najít nejbližší restauraci, benzinku nebo třeba lékárnu. Pokud ale vyhledávač neuvidí vaši adresu, zbytečně přicházíte o zákazníky.

Dá se předpokládat, že uživatel v budoucnu dostane danou informaci od Googlu hned a vůbec se na webové stránky nemusí prokliknout. Například při dotazu na otevírací dobu ji dostane jako odpověď. Díky tomu nebude mít potřebu navštívit danou stránku a návštěvnost webu z vyhledávání začne klesat. Prodejce možná přijde o návštěvu, ale ne o tržbu. Takový uživatel totiž asi stejně míří do kamenné prodejny.

Autorka je SEO specialistkou ve firmě Sherpas.

 

Aby firmu našel i uživatel, který zadává svůj dotaz hlasem, dbejte na srozumitelný obsah webu.
Foto: iStockphoto.com

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)