Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Chcete ve firmách mladé? Změňte svoje náborové inzeráty

Žijeme v době nejmenší nezaměstnanosti od roku 1997, a to s sebou přináší pro firmy nová úskalí, ale zároveň i možnosti, jak zapracovat na náborové strategii. Kartami v této hře zamíchala také nejmladší generace uchazečů o zaměstnání a její úplně odlišný způsob nazírání na pracovní život.

Chtějí víc než jenom pracovat na splátky hypoték. Potřebují ve světě zanechat svůj otisk. Chápu je, sama mezi ně patřím. Když jsem si před rokem a půl vybírala novou práci, měla jsem jasná kritéria: dobrý kolektiv a stabilní ohodnocení. V neposlední řadě také to, abych mohla stále růst a učit se, dělat to, co mě baví. A spolupracovat s lidmi, kteří budou vyznávat stejné hodnoty jako já. A hlavně žádný dress code.

V naší firmě je věkový průměr 26 let, jsme tedy firma, která zaměstnává především mladé. Pokud bych měla z naší zkušenosti poradit, jak mladé získat, neosvědčily se nám tištěné náborové letáky, které jsme rozdávali na vysokých školách, ani externí personální agentura. Naopak, podle naší HR manažerky Kláry Vítové zabralo vzít hledání nových posil do vlastních rukou.

Reklama
ČEZ

Jako velmi efektivní kanál pro oslovení potenciálních uchazečů se ukázal Facebook. Myslím, že dobrým způsobem, jak získat kvalitní posily, jsou i stáže, protože můžete lidi, kteří se osvědčí, začlenit po skončení stáže do kmenového týmu. Klíčové pro nás je ukázat v náborových textech naši firemní kulturu. Snažíme se je pojímat vtipně a uvolněně, a tak zaujmout právě ty uchazeče, kteří k nám zapadnou.

Pokud chcete oslovit mladé, doporučila bych tedy překopat koncept pracovních inzerátů. Nepsat je suše, nezajímavě a neplnit je otřepanými frázemi, které ve výsledku nic o dané společnosti neřeknou. Také mladé nenuťte, aby se vám přizpůsobovali. Dejte jim svobodu a zodpovědnost, nenuťte je sedět v práci od devíti do pěti. Věřte jim, že svou práci udělají – ať už z domova, nebo z pláže na Bali. Nechte své zaměstnance růst a vaše značka poroste taky. Když k tomu přičtete zajímavý produkt, který má i vyšší myšlenku než jenom pouhý prodej, nebudete mít o spokojené zaměstnance nouzi.

Silvia Haupt Kozoňová, PR manažerka, Footshop

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)