Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Axa ukázala, jak zatočit s pochybnými publishery v affliate kanálu

Článek Affiliate: platíte jen za prodeje (MAM 10/2018) krásně vyzdvihl všechny přednosti affiliate inzerce. Nezmínil ovšem temné stránky tohoto kanálu. Vzpomínám si na kauzu okolo velkého českého e-shopu s parfémy. Několik měsíců po internetu blikaly bannery se zprávou, že likviduje sklady a nabízí slevy až 90 procent.

Po prokliku ale na webu žádná informace k megaslevám nebyla. Banner lhal, měl za cíl přivést návštěvníka do e-shopu, aby autor bannerů – affiliatový publisher – dostal provizi.

Samozřejmě naprostá většina podvedených nenakoupila. Někteří napálení nicméně na tuto epizodu rychle zapomněli a když pak potřebovali nový parfém, díky síle značky e-shopu zamířili znovu na známý portál a nakoupili tam za normální cenu.

Reklama
Know

Pokud ke konverzi došlo do 30 dnů, autor bannerů si mnul ruce. Dle podmínek affiliatové sítě mu za takový nákup náležela provize. E-shop ji musel vyplatit, i když lživé informace publikované tímto publisherem rozhořčily velkou část zákazníků.

Sofistikovanost takovýchto publisherů se časem ještě zvýšila. Dnes si zákazník může například nainstalovat extenzi do prohlížeče, která ho upozorní na to, že v daném e-shopu by mohl dostat slevu z cashbackového programu. Extenze ho přesměruje na web publishera, následně zpět na e-shop a výrobek je o pět procent levnější. Publisher je vyplatí zákazníkovi formou cash-backu a zbytek smluvené provize si nechá.

Pokud blogger uvede recenzi nového udělátka, a přivede jí prodejci nové zákazníky, je jeho přínos nepopiratelný a e-shop za ni rád zaplatí. Může ho to vyjít levněji než zákazníky akvírovat jinými formami reklamy.

Zlatý grál maximalizace přínosu affiliate programu pro inzerenta tedy spočívá v oddělení zrna od plev a zbavení se pochybných publisherů. Na zákrok affiliatových sítí nelze příliš spoléhat. Ty mají provizi ze všech odměn svých publisherů stejnou.

Řešení ukázala nedávno Axa Assistance, které se podařilo zvýšit návratnost investice do affiliate kanálu o 180 procent. Ze všeho nejdřív manuálně identifikovala hříšníky a ze svého affiliate programu je rovnou vyřadila.

Pavel Šíma, ředitel, Roivenue

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)