Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Štědré Vánoce pro všechny blízké

Za vánoční dárky letos česká internetová populace utratí v průměru 7600 Kč. S rostoucím příjmem, velikostí domácnosti a věkem se tato částka zvyšuje. Velká část lidí (65 procent české internetové populace) by chtěla letos utratit stejnou částku jako loni, 20 procent má v plánu vynaložit více a 13 procent se chystá oproti loňským Vánocům šetřit. Více utrácet se letos chystají hlavně mladí lidé do 29 let. Lidé, kteří hodlají letos víc utrácet, odhadují svoje výdaje v průměru na 10 000 Kč, naopak ti, kteří se chtějí proti loňsku držet zpátky, uvádějí v průměru 5900 Kč.

Drtivá většina lidí si stanovuje maximální částku, do které by se chtěli pro každého obdarovaného vejít. Nejvyšší částky jsou určeny pro děti a partnera a dále pro rodiče. Limit pro dárky dětem činí v průměru 4300 Kč. Jen desetina české internetové populace hodlá dětem dárky pořídit do 1000 Kč, naopak polovina má tento strop nad 1000 Kč (ostatní děti nemají). Pro dárek partnerovi je limit nižší a činí v průměru 3400 Kč. Strop na dárek pro rodiče představuje v průměru 2000 Kč. Další v pořadí uvažovaného maximálního rozpočtu jsou prarodiče (v průměru 1400 Kč), sourozenci (1200 Kč), přátelé a kamarádi (600 Kč), kolegové v práci (500 Kč). Méně než desetina respondentů hodlá obdarovat obchodní partnery (maximální částka 1000 Kč) nebo své sousedy (limit okolo 800 Kč).

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)