PFX se spojilo s Cinepostem, vzniká fullservisové postprodukční studio

Studio PFX se slučuje se studiem Cinepost. PFX se specializuje na vizuální efekty a animace pro reklamu a filmy, podílelo se třeba na kampaních pro Škodovku, T-Mobile nebo Jägermeister. Cinepost spolupracoval například na filmech Tobruk, Habermannův mlýn nebo seriálu První republika. Spojení umožní rozšířit spektrum služeb a zajistit full servis pro dlouhé televizní a filmové formáty.

Obě společnosti budou nově fungovat pod staronovou značkou PFX. „Marketingová komunikace značek je obecně komplikovaná, a to hlavně mimo lokální trh, kde je dlouhodobě aktivní PFX. K výslednému názvu PFX přispěl i fakt, že se Cinepost začlenil většinově právě do skupiny PFX,“ vysvětluje fúzi managing partner PFX Lukáš Keclík.

Studio totiž kromě českého a slovenského trhu pracuje pro reklamní agentury a filmové a televizní produkce i postprodukce ve Spojených státech, Asii, Belgii a zemích Blízkého východu. „Momentálně se snažíme rozšířit kontakty v Anglii a Německu,“ dodává Keclík. Zároveň však přiznává, že český trh zůstává pro společnost klíčový.

Trend: hlavně rychle, televize nečeká

„Často se stává, že nám přijde zakázka na televizní spot, na jehož postprodukci máme týden, ovšem zadavatel vychází například z reference na film, u kterého pouze vývoj trval tři měsíce,“ podotýká k branži Keclík s tím, že narůstá poptávka po vizuálně silných filmech, a proto roste i poptávka po výrobě.

Klienti tak hlavně chtějí, aby zakázka proběhla rychle, dobře a za „rozumné“ peníze. „Klient má nakoupený mediální prostor, což je pro něj významná položka a potřebuje vyrobit obsah, jehož deadline většinou nelze posunout.

Často tedy vzniká disproporce mezi kreativním konceptem a časem, který je na výrobu,“ tvrdí managing partner PFX.

Komplikovaný je pak třeba vývoj 3D charakterů a objektů nebo složité retuše. Ty jsou v rozpočtech znatelnější a je obvykle časově náročné je vytvořit.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-23

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Chatbot
Sluha
Odpovědnost

MAM Exkluzivně v časopise

Alex Dalman a Peter Gasston
Joah Santos
Digimedia 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia