Studio PFX se slučuje se studiem Cinepost. PFX se specializuje na vizuální efekty a animace pro reklamu a filmy, podílelo se třeba na kampaních pro Škodovku, T-Mobile nebo Jägermeister. Cinepost spolupracoval například na filmech Tobruk, Habermannův mlýn nebo seriálu První republika. Spojení umožní rozšířit spektrum služeb a zajistit full servis pro dlouhé televizní a filmové formáty.
Obě společnosti budou nově fungovat pod staronovou značkou PFX. „Marketingová komunikace značek je obecně komplikovaná, a to hlavně mimo lokální trh, kde je dlouhodobě aktivní PFX. K výslednému názvu PFX přispěl i fakt, že se Cinepost začlenil většinově právě do skupiny PFX,“ vysvětluje fúzi managing partner PFX Lukáš Keclík.
Studio totiž kromě českého a slovenského trhu pracuje pro reklamní agentury a filmové a televizní produkce i postprodukce ve Spojených státech, Asii, Belgii a zemích Blízkého východu. „Momentálně se snažíme rozšířit kontakty v Anglii a Německu,“ dodává Keclík. Zároveň však přiznává, že český trh zůstává pro společnost klíčový.
Trend: hlavně rychle, televize nečeká
„Často se stává, že nám přijde zakázka na televizní spot, na jehož postprodukci máme týden, ovšem zadavatel vychází například z reference na film, u kterého pouze vývoj trval tři měsíce,“ podotýká k branži Keclík s tím, že narůstá poptávka po vizuálně silných filmech, a proto roste i poptávka po výrobě.
Klienti tak hlavně chtějí, aby zakázka proběhla rychle, dobře a za „rozumné“ peníze. „Klient má nakoupený mediální prostor, což je pro něj významná položka a potřebuje vyrobit obsah, jehož deadline většinou nelze posunout.
Často tedy vzniká disproporce mezi kreativním konceptem a časem, který je na výrobu,“ tvrdí managing partner PFX.
Komplikovaný je pak třeba vývoj 3D charakterů a objektů nebo složité retuše. Ty jsou v rozpočtech znatelnější a je obvykle časově náročné je vytvořit.