Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kde všude štěká Hlídací pes

Kde si mohou brát čeští novináři obsahovou inspiraci? Podle odborné poroty Křišťálové lupy odvádí nejlepší práci server HlídacíPes.org, projekt originálního a investigativního zpravodajství Ústavu nezávislé žurnalistiky.

Na předních příčkách v Křišťálové lupě se Hlídací pes umisťuje opakovaně. Zlato si ale odnáší poprvé. Ve své kategorii za sebou nechal Kazmovu One Man Show i videoprůvodce Honest Guide.

Zviditelnil se mimo jiné upozorněním na redakční postupy ve zpravodajství Primy, věnoval se také diskreditačním videozáznamům s bývalým hradním protokolářem Jindřichem Forejtem, popisuje i čínské a ruské zájmy v Česku.

Reklama
ČEZ

Regionální expanze

Web založený na původních materiálech, jichž publikuje zpravidla několik denně, funguje teprve tři roky. Připravuje ho malá redakce pod vedením Roberta Břešťana, další známá jména jsou mezi externími spolupracovníky. „Máme dvě Novinářské ceny, citovaly nás nejen tuzemské vydavatelské domy, ale i BBC, The Economist, Fortune či čínské a ruské nezávislé weby,“ rekapituloval letos v létě úspěchy serveru ředitel Ústavu nezávislé žurnalistiky Ondřej Neumann.

Právě letos se web představil v nové grafické podobě a díky finanční podpoře Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky se začal věnovat investigativě v Olomouckém a Ústeckém kraji. „HlídacíPes.org startoval na Den lidských práv 10. prosince 2014. Nová podoba webu a dvě regionální mutace na slunovrat 21. června 2017. V obojím cítíme velkou symboliku, která vystihuje étos Žurnalistiky ve veřejném zájmu,“ dodal Neumann s poznámkou, že věří v postupné rozšiřování Hlídacího psa do dalších regionů. Podivné čachry a vztahy mimo Prahu jsou totiž stejně zajímavé jako ty v hlavním městě.

Na jaře Hlídací pes oslovil potenciální dárce prostřednictvím crowdfundingové kampaně, ke které režisér Michal Herz natočil stylový „mafiánský“ klip. Hlavních rolí se ujali Radek Holub a František Skála.

Dary od veřejnosti v této sbírce násobil „zlatým řezem“ miliardář Karel Janeček – ke každé vybrané stokoruně přidal přesně 61,80 Kč. Celkově touto formou získal Hlídací pes na svou další činnost bezmála milion korun.

Čtěte i ostatní medailonky:

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)