Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi a charita? To jde dohromady

Z výzkumu, který Ipsos realizoval v květnu 2017, vyplývá, že téměř 2/3 Čechů podporují charitu. Mohlo by jich však být ještě více, pokud by věděli, jak na to. Podle aktuálnějších říjnových dat by si totiž 69 % Čechů přálo, aby byli více informováni o způsobech, jak se do dobročinných a společensky prospěšných aktivit zapojit. Především by takové informace ocenily ženy, které mají obecně větší tendence k charitativním aktivitám. Více než muži například darují věci na dobročinné účely nebo si koupí produkt, ze kterého jde výtěžek na dobrou věc.

Většina by se informace ráda dozvěděla z tradičních médií, nicméně mladší generace by je ocenila i na sociálních sítích. Co se týče způsobu, jak na dobročinné projekty přispívat, převládá preference platby převodem, populace do 35 let oceňuje i možnost platby kartou.

„Pokud jde o finanční příspěvky na charitu, i způsob jejich placení může být bariérou, ne však jedinou. Čechy ale nejčastěji odrazuje nejistota, jestli jdou peníze opravdu na dobrou věc. Důvěru je možné vzbudit například příběhy konkrétních lidí, kterým je možné pomoci,“ říká Adéla Kotrbatá z Ipsosu.

Reklama
MMcite

Chcete-li zapojit víc lidí do charitativních aktivit, je potřeba detailně přiblížit účel, ale i konkrétní možnosti, jak se zapojit. Bariéry dokážou odstranit i bezhotovostní metody placení: jsou jednodušší a mnohdy transparentnější.

V případě dotazů, prosím, kontaktujte Adélu Kotrbatou – [email protected].

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu