O internetu věcí se mluví především v technologických kruzích. Podle analytiků z Gartneru bude do tří let připojeno k síti až 26 miliard běžných věcí; čtyři na jednoho člověka. Tématu bychom si ale měli všímat i my, tvůrci obsahu. Přicházejí nové příležitosti, jak nabídnout vhodný obsah ve správný čas. Toto je moje vize, jak by mohl svět „obsahu věcí“ fungovat.
Auto
Jedu domů z práce a můj chytrý Mercedes pouští podcast nebo kapitolu ze své firemní audioknihy Slavní závodníci. Tak dlouhé, jak mi cesta vzhledem k aktuální dopravě potrvá. Nedorazím do cíle v nejnapínavějším okamžiku a nezůstanu sedět v autě ještě pět minut. Nebo si zvolím režim „zajímavosti během cesty“ a auto mě šipkou na čelním skle upozorní, kde je po cestě nějaká perlička, a rovnou mi k ní pustí příběh.
Lednice
Doma zamířím přímo do kuchyně. Lednice mi doporučí na základě dat z inteligentních náramků a od rodinného lékaře, co bychom si dnes měli dát k večeři. Mám v ní nahrané recepty od Ambiente. Samozřejmě půjdou připravit ze surovin, které už doma máme. Co chybělo, lednice odpoledne objednala z e-shopu.
Trouba
Večeře je v troubě. Ta mi v mezičase doporučí, jaké víno se k mým řeckým bramborám nejvíc hodí a kde přesně se nachází v naší vinotéce. Viněta vybraného Barola mi přehraje video z místa sběru. Trouba, ke které se vracím, mi ukáže, za jak dlouho bude pokrm hotový, a zatím nabídne nějakou hru od Mory.
Stůl
Večeře je na stole, chytrém. Každému naservíruje k talíři zábavu na míru. Mně článek, který jsem rozečetl ještě v práci, a synovi aktuální feed ze sociálního profilu Nike.
Postel
Na usnutí mi reproduktor v polštáři pustí relaxační hudbu. Mám rád rozhlasovou stanici Alpine Pro s cestovatelskými příběhy. Polštář pozná, kdy usnu, a podle toho mě ráno probudí přesně v té správné fázi. Během noci nás postele zvážily a změřily a mně už po probuzení svítí v kalendáři rande s osobním trenérem.
Zrcadlo
Chytré zrcadlo mi ráno v koupelně prozradí, jaké bude počasí, a naservíruje tři tipy, jak si užít podzim. Připojí také případné breaking news. Už nikdy tak nevyjdu z domu, aniž bych věděl, že prší nebo nastala apokalypsa. A navíc špatně oblečen…
Autor je společníkem firmy Boomerang Communication.
Podle firemního obsahu se mohou řídit i kuchyňské spotřebiče ve vaší chytré domácnosti.
Foto: Shutterstock