Blázinec před sněmovními volbami vrcholí. V kampaň se proměnilo úplně všechno, minimálně v představách Andreje Babiše. Politický marketing na nás útočí ze všech kanálů, na které si vzpomenete. Obsah odpovídá distribuci: většinou těmi kanály tečou splašky, a navíc mentálně ani řemeslně nedokážou vykročit z 90. let. Ve vyhrazených časech v České televizi a Českém rozhlase můžeme vidět a slyšet roztodivné kreace. Některá hnutí objevila přechodové efekty v PowerPointu a možnost exportovat prezentaci do videoformátu. Petr Cibulka překonal rekord v délce nečitelného textu na obrazovce. Další obrazové montáže jsou přehlídkou doslovných motivů, aby je pochopil i ten nejtupější volič radikálních stran. A už zmíněný Andrej Babiš nasadil smajlíky, takže z jeho klipů se stal spin-off animovaného propadáku Emoji ve filmu. Letošní volby do holdingu – pardon, do sněmovny – se ze souboje ideálů proměnily v souboj hoaxů a lajků přenesených do reálného světa. Až budou v sobotu virtuální sloupečky Marcely Augustové na obrazovce dělat své tiché „vžuuum“ a hlásit výsledky, poznáme, jestli se zopakuje vtip z amerických voleb. Jejich vítězem byla sonda Voyager, protože se vzdaluje od Země rychlostí 17 km za sekundu. My tu zatím zůstáváme přízemní…
Filip Rožánek
šéfredaktor
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].