Tento týden se podíváme na českou on-line populaci z hlediska jejího chování na internetu. Zajímalo nás, zda si tito lidé čtou na webu názory a stanoviska ostatních, zda se jimi nechají ovlivnit a zda i oni sami píší nějaké komentáře na internet. Sedm lidí z deseti uvedlo, že si rádi na webu čtou názory a stanoviska ostatních. Čtení názorů je o trochu populárnější mezi ženami než u mužů a mezi nejmladšími lidmi ve věku 18-24 let než ve starších věkových skupinách. Každý druhý člověk uvedl, že zprávy z internetu porovnává se zprávami z ostatních médií. Jsou to více muži než ženy a častěji lidé ve věku 45-60 let než mladší. S výrokem „názory lidí na webu mi pomáhají při rozhodování o většině nákupů“ souhlasí přibližně polovina oslovených. Častěji se s tímto výrokem ztotožnili lidé do 35 let než starší. Celkem 38 procent respondentů uvedlo, že se nechají často ovlivnit internetovými komentáři/recenzemi. Na recenze více slyší každý druhý člověk ve věku do 35 let a každý třetí člověk ve věku 35 let nebo starší. Pohlaví v tomto případě nehrálo roli. Téměř pětina lidí uvádí, že často píšou komentáře/recenze na internet.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 500 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].