Americká pojišťovna Allstate se sídlem v Dallasu si letos odnesla cenu za nejlepší firemní blog. Ocenění získala v srpnu od poroty amerických Content Marketing Awards.
Zúročila se tím několikaletá práce týmu pro digitální obsah, v jehož čele momentálně stojí Melissa Hodaiová. Autoři blogu sedí v Chicagu a zásobují ho čtivými radami z oblastí, kterých se týkají jednotlivé pojišťovací produkty. Na své si tedy přijdou majitelé aut a motocyklů, zájemci o osobní finance, malí podnikatelé, ale i běžné domácnosti.
Články jsou relativně krátké, dají se „přeletět očima“, jsou přehledně strukturované a doprovázejí je lákavé fotografie. Reagují na aktuální události i sezonní oslavy – v říjnu si třeba mohou rodiče přečíst, jak se bezpečně připravit na Halloween, jindy se probíraly následky hurikánu. S ohledem na velmi širokou cílovou skupinu je jazyk blogu hodně jednoduchý, vyhýbá se odbornému žargonu a dost názorně provádí klienty tím, co by mohlo způsobit problémy při řešení pojišťovací události.
Americký svět bezpečnostních varování a preventivních opatření je proslulý svou doslovností, která českému čtenáři zní zábavně. Blog nešetří větami jako „Vyberte nehořlavý kostým. Má na štítku napsáno Nehořlavý“ nebo „Ve tmě je vhodné posvítit si baterkou“.
Kromě podobných rad Allstate živí popularitu svých stránek pomocí kvízů na různá témata a vysvětluje odborné výrazy. Vynechává tvrdou produktovou propagaci a tiskové zprávy. Bonusem je španělská verze a vyhledávač nejbližších zprostředkovatelů pojištění.