Agentury Momentum, McCann Prague a Wunderman mají nejvíc prací ve finále 20. ročníku soutěže efektivity v komerční komunikaci Effie. Aktivační agentura Momentum ze skupiny McCann získala šest nominací, její sesterská McCann Prague z holdingu Interpublic má čtyři shortlisty, stejně jako původně directmarketingový Wunderman z největšího komunikačního uskupení světa WPP. Porota do finále poslala 34 prací – z celkem 70 přihlášených – od 15 agentur a jednoho zadavatele. Základem hlasování byla v prvním kole on-line volba doplněná o kolektivní posouzení výběru finalistů. Letošní ročník provází řada změn v posuzování, zejména validace dat uváděných v přihlášce čtyřmi výzkumnými agenturami. „Stopku“ od nich obdržela sedmina z přihlášených realizací. „Má-li být Effie soutěží efektivity, musí přihláška obsahovat důkazy. To se neobejde bez vstřícnosti klientů poskytovat data. Předpokládám, že je v zájmu zadavatele vědět, jak efektivní je komunikace, do které investuje,“ řekl k tomu nehlasující předseda poroty Marek Hlavica z pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA). Výsledky soutěže budou vyhlášeny 25. října. Na to pak 2. listopadu naváže diskuse s porotci a tvůrci nové metodiky hodnocení soutěže. Effie je nadnárodní soutěž efektivity komerční komunikace. Licenci na její provozování v České republice má pořádající AKA. Vítězné realizace mohou postoupit do evropského kola soutěže. Naposledy v něm uspěla slovenská Zaraguza s projektem Fofola pro česko-slovenskou Kofolu.
Chtěli byste tuhle cenu? Pořádající AKA se rozhodla přitvrdit a letos poprvé nechává data v přihláškách prověřovat výzkumnými agenturami.