Klasický prací prášek a tekutý gel jsou dnes nejvyužívanější prací prostředky – oba druhy používají shodně téměř tři pětiny české internetové populace.
Necelá třetina lidí pere s pomocí pracích kapslí. Pro jejich snadnou aplikaci si je oblíbili zejména mladí lidé do 29 let. Samozřejmostí se stalo střídání univerzálních pracích prostředků s prostředky na tmavé prádlo. Naproti tomu přípravky na jemné prádlo, jako je vlna nebo hedvábí, prohání bubnem pračky jen necelá čtvrtina lidí.
Nicméně své místo má i ruční praní, které je často jedinou možností, jak vyprat odolné skvrny. V ruce dnes (z jakýchkoliv důvodů) pere téměř čtvrtina populace a používá k tomu hlavně mýdla (více než pětina lidí), jako jsou například mýdla s jelenem nebo žlučová mýdla, a jen zřídka prací pasty (asi dvě procenta lidí).
Při nákupu lidé sáhnou po výrobku, který se jim v minulosti osvědčil, je za rozumnou cenu a v odpovídající kvalitě. Oblíbenou značku pracího přípravku má téměř devět z deseti lidí a mezi nejoblíbenější vůně patří levandulová a květinová.
Nadpoloviční většina lidí nevěnuje pozornost složení přípravku. Sledují ho dvě pětiny, a to převážně jen u nových přípravků, které ještě neznají. Tyto zákazníky zajímá, zda je výrobek šetrný k životnímu prostředí, zdraví i prádlu samotnému.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.
Výzkum byl proveden ve dnech 12.-17. července 2017 na reprezentativním vzorku české internetové populace ve věku 15-59 let. Osloveno bylo 506 respondentů.