Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vy perete, my pereme

Klasický prací prášek a tekutý gel jsou dnes nejvyužívanější prací prostředky – oba druhy používají shodně téměř tři pětiny české internetové populace.

Necelá třetina lidí pere s pomocí pracích kapslí. Pro jejich snadnou aplikaci si je oblíbili zejména mladí lidé do 29 let. Samozřejmostí se stalo střídání univerzálních pracích prostředků s prostředky na tmavé prádlo. Naproti tomu přípravky na jemné prádlo, jako je vlna nebo hedvábí, prohání bubnem pračky jen necelá čtvrtina lidí.

Nicméně své místo má i ruční praní, které je často jedinou možností, jak vyprat odolné skvrny. V ruce dnes (z jakýchkoliv důvodů) pere téměř čtvrtina populace a používá k tomu hlavně mýdla (více než pětina lidí), jako jsou například mýdla s jelenem nebo žlučová mýdla, a jen zřídka prací pasty (asi dvě procenta lidí).

Reklama
ČEZ

Při nákupu lidé sáhnou po výrobku, který se jim v minulosti osvědčil, je za rozumnou cenu a v odpovídající kvalitě. Oblíbenou značku pracího přípravku má téměř devět z deseti lidí a mezi nejoblíbenější vůně patří levandulová a květinová.

Nadpoloviční většina lidí nevěnuje pozornost složení přípravku. Sledují ho dvě pětiny, a to převážně jen u nových přípravků, které ještě neznají. Tyto zákazníky zajímá, zda je výrobek šetrný k životnímu prostředí, zdraví i prádlu samotnému.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Výzkum byl proveden ve dnech 12.-17. července 2017 na reprezentativním vzorku české internetové populace ve věku 15-59 let. Osloveno bylo 506 respondentů.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu