Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mít ve výloze jenom zboží nestačí

Dobrá výloha je mistrovský kousek. Pryč jsou doby, kdy do ní stačilo dát figurínu, cenovku, kus krepového papíru a o Vánocích načechranou vatu na polystyrenové krajince.

Světové obchody si najímají přední designéry, aby jim do výloh vytvořili celé scenerie, které nemají být jen líbivé, ale budou nabízet určitý přesah. Úvodní fotografie této přílohy zachycuje výlohu prodejny s luxusním pánským oblečením Bergdorf Goodman v New Yorku. Motiv pojmenovaný Průzkumník je od britského interiérového a produktového designéra Leeho Brooma, pro kterého jsou typická výrazná svítidla.

Pro obchod vytvořil letos na jaře celkem čtyři motivy do výlohy, všechny podobně surrealistické a hravé. Figuríny mají na sobě oblečení z aktuálních kolekcí jaksi „mimochodem“, zboží není dominantní. Do prodejny má kolemjdoucí nalákat výloha jako celek. Obchod si Brooma vybral, když manažerka odpovědná za vizuální prezentaci navštívila jeho výstavu v Miláně, pojmenovanou příznačně „Obchodní dům“.

Reklama
MMcite

Bergdorf Goodman si na výlohách dává záležet dlouhodobě a podílet se na nich je prestižní záležitost. V minulosti v nich nechal vytvořit diorámata inspirovaná malbami Henriho Rousseaua nebo čínským uměním z 12. století. Výkladní skříně tak „zarostly“ umělou džunglí.

Foto: Ricky Zehavi

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)