Mít ve výloze jenom zboží nestačí

Dobrá výloha je mistrovský kousek. Pryč jsou doby, kdy do ní stačilo dát figurínu, cenovku, kus krepového papíru a o Vánocích načechranou vatu na polystyrenové krajince.

Světové obchody si najímají přední designéry, aby jim do výloh vytvořili celé scenerie, které nemají být jen líbivé, ale budou nabízet určitý přesah. Úvodní fotografie této přílohy zachycuje výlohu prodejny s luxusním pánským oblečením Bergdorf Goodman v New Yorku. Motiv pojmenovaný Průzkumník je od britského interiérového a produktového designéra Leeho Brooma, pro kterého jsou typická výrazná svítidla.

Pro obchod vytvořil letos na jaře celkem čtyři motivy do výlohy, všechny podobně surrealistické a hravé. Figuríny mají na sobě oblečení z aktuálních kolekcí jaksi „mimochodem“, zboží není dominantní. Do prodejny má kolemjdoucí nalákat výloha jako celek. Obchod si Brooma vybral, když manažerka odpovědná za vizuální prezentaci navštívila jeho výstavu v Miláně, pojmenovanou příznačně „Obchodní dům“.

Bergdorf Goodman si na výlohách dává záležet dlouhodobě a podílet se na nich je prestižní záležitost. V minulosti v nich nechal vytvořit diorámata inspirovaná malbami Henriho Rousseaua nebo čínským uměním z 12. století. Výkladní skříně tak „zarostly“ umělou džunglí.

Foto: Ricky Zehavi

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
skupina Direct