Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Malý byt ve velké krabici. Čím Ikea lákala Američany při otevření nové prodejny

Více než půl milionu lidí vidělo v ulicích New Yorku typickou papírovou krabici z Ikey, která narostla do podoby malého bytu o rozloze 37 metrů čtverečních. Nápad od agentur Deutsch a TH Productions upozorňoval na otevření prodejny v Brooklynu.

Obří instalace se během čtyř dnů objevila na čtyřech různých místech v New Yorku. Přesouvat ji nebylo úplně jednoduché, protože uvnitř krabice bylo na 150 kusů nábytku a bytových doplňků včetně plně funkčního osvětlení nebo vybavených skříní. Tým ji každý večer sbalil, přes noc přesunul a připravil na dalším náměstí. Kolemjdoucí bavilo prozkoumávat, co všechno v tomto „bytě“ je. Přítomní konzultanti s nimi probírali nabídku obchodního domu, přijímali objednávky a zvali návštěvníky do velké prodejny.

Souběžně probíhala guerillová kampaň u popelnic. Agentury vzaly použité krabice od rozbaleného nábytku, potiskly je reklamním textem a rozmístily je u kontejnerů, kam chodili vyhazovat odpadky obyvatelé okolních domů. Spolehly se na to, že neodolají a zvědavě se podívají, co si „sousedi“ koupili nového.

Reklama
Abovalve

Ikea spočítala, že během prvního víkendu přišlo do nové pobočky na 30 tisíc návštěvníků, kteří v ní utratili milion dolarů. Nápad s pop-up obchodem šťastně spojil plochou krabici typickou pro švédský řetězec, nabídku nábytku pro malé byty a neobvyklý prvek ve městě, který budil pozornost.

Reklamní instalace od Ikey nešly přehlédnout. Fotili se s nimi i turisté.
Foto: Deutch

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)