Více než půl milionu lidí vidělo v ulicích New Yorku typickou papírovou krabici z Ikey, která narostla do podoby malého bytu o rozloze 37 metrů čtverečních. Nápad od agentur Deutsch a TH Productions upozorňoval na otevření prodejny v Brooklynu.
Obří instalace se během čtyř dnů objevila na čtyřech různých místech v New Yorku. Přesouvat ji nebylo úplně jednoduché, protože uvnitř krabice bylo na 150 kusů nábytku a bytových doplňků včetně plně funkčního osvětlení nebo vybavených skříní. Tým ji každý večer sbalil, přes noc přesunul a připravil na dalším náměstí. Kolemjdoucí bavilo prozkoumávat, co všechno v tomto „bytě“ je. Přítomní konzultanti s nimi probírali nabídku obchodního domu, přijímali objednávky a zvali návštěvníky do velké prodejny.
Souběžně probíhala guerillová kampaň u popelnic. Agentury vzaly použité krabice od rozbaleného nábytku, potiskly je reklamním textem a rozmístily je u kontejnerů, kam chodili vyhazovat odpadky obyvatelé okolních domů. Spolehly se na to, že neodolají a zvědavě se podívají, co si „sousedi“ koupili nového.
Ikea spočítala, že během prvního víkendu přišlo do nové pobočky na 30 tisíc návštěvníků, kteří v ní utratili milion dolarů. Nápad s pop-up obchodem šťastně spojil plochou krabici typickou pro švédský řetězec, nabídku nábytku pro malé byty a neobvyklý prvek ve městě, který budil pozornost.
Reklamní instalace od Ikey nešly přehlédnout. Fotili se s nimi i turisté.
Foto: Deutch