Malý byt ve velké krabici. Čím Ikea lákala Američany při otevření nové prodejny

Více než půl milionu lidí vidělo v ulicích New Yorku typickou papírovou krabici z Ikey, která narostla do podoby malého bytu o rozloze 37 metrů čtverečních. Nápad od agentur Deutsch a TH Productions upozorňoval na otevření prodejny v Brooklynu.

Obří instalace se během čtyř dnů objevila na čtyřech různých místech v New Yorku. Přesouvat ji nebylo úplně jednoduché, protože uvnitř krabice bylo na 150 kusů nábytku a bytových doplňků včetně plně funkčního osvětlení nebo vybavených skříní. Tým ji každý večer sbalil, přes noc přesunul a připravil na dalším náměstí. Kolemjdoucí bavilo prozkoumávat, co všechno v tomto „bytě“ je. Přítomní konzultanti s nimi probírali nabídku obchodního domu, přijímali objednávky a zvali návštěvníky do velké prodejny.

Souběžně probíhala guerillová kampaň u popelnic. Agentury vzaly použité krabice od rozbaleného nábytku, potiskly je reklamním textem a rozmístily je u kontejnerů, kam chodili vyhazovat odpadky obyvatelé okolních domů. Spolehly se na to, že neodolají a zvědavě se podívají, co si „sousedi“ koupili nového.

Ikea spočítala, že během prvního víkendu přišlo do nové pobočky na 30 tisíc návštěvníků, kteří v ní utratili milion dolarů. Nápad s pop-up obchodem šťastně spojil plochou krabici typickou pro švédský řetězec, nabídku nábytku pro malé byty a neobvyklý prvek ve městě, který budil pozornost.

Reklamní instalace od Ikey nešly přehlédnout. Fotili se s nimi i turisté.
Foto: Deutch

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia