Poptávka po výzkumu v sektoru vývoje a hodnocení produktů konvenience v posledních letech výrazně vzrostla. Obchodní řetězce mají omezené možnosti, jak zvýšit své zisky na přesyceném trhu: buď mohou zvýšit svůj podíl na trhu, nebo nabídnout produkty v nové formě, která přesvědčí zákazníky o jejich hodnotě a ti budou ochotni za ně zaplatit. Tvorba nových produktů se proto významně opírá o výzkum trhu i v oblasti konvenience.
Konvenience přináší spotřebitelům úlevu od zpracování potravin, které se tradičně odehrávalo v domácnosti (porcování, vaření apod.). „V Ipsosu proto využíváme etnografický přístup, abychom se podívali k zákazníkům domů, do prostředí, kde budou produkty skutečně používat. Pochopíme tak, jakou hodnotu jim konvenience poskytuje při přípravě jídla a při stravování,“ poznamenává Eva Veisová, ředitelka kvalitativního výzkumu Ipsosu.
Dospěli jsme k základnímu dělení, které zákazníci aplikují:
Zdravé a nezdravé – rozdílné využití s sebou nese také rozdílné emoce. Třeba smoothie přináší zodpovědnost vůči vlastnímu zdraví, zatímco hamburger požitek, ale také pocity provinění.
Tradiční a moderní – zákazníci rozdělují produkty na česká jídla (např. knedlík) a na moderní pokrmy, které často tvoří saláty. Moderní produkty jsou populární zejména v městském prostředí.
V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].